Soru & Cevap

Evrim & Abiyogenez

Puan Ver
Bu kadar eleyici ve zorlu aşamalardan geçiyoruz ve hala sahte anı sendromu yaşıyoruz. Doğanın bunu elememesinin nedenini merak ediyorum.
Puan Ver
Uzun bir süredir takipçinizim ve tüm video ve canlı yayınlarınızı da izlemiş biri olarak ufkumun açıldığını her hücremde hissedip bilime ilgi duydum. Ve tıpkı ÇMB gibi bu yola baş koydum. Özellikle evrimsel biyoloji alanında araştırmalar ve yeni çalışmalar ortaya koymak istiyorum. İYİ Kİ VARSINIZ ????
Puan Ver
Genel olarak tanıştığım insanlarda ve kendimde de gördüğüm bir şey olan "yatarken bacaklarımın arasına yorgan,yastık sıkıştırma ve bunu yapmanın iyi hissettirmesi"nin atalarımızla bir ilgisi var mıdır? Varsa ne gibi bir ilgisi olabilir?
Puan Ver
Türleşmenin belirli izolasyonlar ve seçilim baskılarıyla oluştuğunu biliyorum. Ancak hangi yollar izlenerek kromozom sayıları da farklılaşıyor? Hangi taksonomik basamaktan sonra bu fark oluşuyor, ya da bu çok önemli bi şey mi?
Puan Ver
50 bin yıllık ölçümler genelde C14 testi ile, daha uzun süreler ise radyometrik ölçümler ile yapılmakta bildiğim kadarı ile. Kemiğe yaş vermeyi, anatomisi hakkında yorum yapmayı az çok anlayabiliyorum ama "akciğerli bir balıktı" yada "bıyıkları olan bir sürüngendi" yorumları nasıl yapılabilmekte ?
Puan Ver
Aynı türden bireylere ya da kendine zarar vermenin evrimsel açıdan pek bir avantaj getireceğini sanmıyorum. Cevaplarsanız sevinirim, şimdiden teşekkürler :)
Puan Ver
İnsanların, Yarasaların, Kedilerin, Balinaların ve Farelerin ortak atası aynı olduğunu, evrimin de tek yönlü olmadığını, kombinasyonlar, mutasyonlar doğal seleksiyon vd. sahip olduğunu da biliyoruz. Fare, samur benzeri ortak atamızdan, balina ve yarasalara doğru türleşmesi ne şekilde olmuştur?
Puan Ver
Evrimsel biyoloji alaninda Turkiye'de nasil egitim gorulur. Egitim goruldukten sonra sadece universite de ogretmen olarak calisma olanagi mi laboratuvar ortaminda deney surdurme olanagi mi var? Evrimsel biyolog ne yapar?
Puan Ver
neden disi tek basına kendı hamile kalamıyor (yada canlı meydana getirecek yumurta uretemiyor) ve erkeklerin dollemesi gerekiyor?
Puan Ver
Türlerin kökeninini okuyorum da anlamadığım bir şeyi sizlere danışmak istiyorum: Darwin'in danıştığı Prof. Miller'in anlattığı küreleri ve bunların kusursuz olup olmadığı Bu arada Melipola arısı
Puan Ver
Köken testlerinin ırkları göre değil, yaklaşık son 300 yıllık yaşam bölgesine göre sonuç verdiği söyleniyor. Yani dedeleri uzun yıllar komşuluk yapmış bir Ermeni ile Türk için aynı sonuçları mı veriyor?
Puan Ver
Davranışlarımızı az veya çok genlerimiz yönetiyorsa biz davranışlarımızda ne kadar etkiliyiz. Genlerimizle bazen savaş (!) halinde olsak da (doğum kontrol hapları, sosyal yaşamda saldırgan davranışları törpüleme vs.) gerçekten de yaptıklarımızda karar sahibi biz miyiz? Kontrol kimde?
Puan Ver
Örneğin süt verme konusunda ineklere uyguladığımız yapay seçilim?
Puan Ver
Yaşam alanları ormanlık, ağaçlık veya çalılık olan bütün büyük kedilerin benek veya çizgi sahibi olmak, yaşam alanları gereğii çıtalarda istisna gibi gözükmektedir. Yaban köpekleri ve sırtlanlarda bu istisnaya dahil edilebilir. Bu durumda ne tür bir evrimsel süreçten bahsedebiliriz ?
Puan Ver
Bazı ağaçlar her iklimde yaşayabiliyor diye biliyorum ama hayvanlar her iklimde yaşayamaz. Evrimde hayvanlar yaşadıkları ortama adapte oluyor bir kutup ayısının afrikada hayatta kalması imkansız gibi birşey ama her iklimde yetişen ağaçlar nasıl oluyorda hayatta kalıyor?