Evrim & Abiyogenez

Ethem Dönmez
Takip Et
arkadaşlar merak ediyorum, evrimde günümüz insanına en çok benzeyen nokta(gerek fiziksel gerek zekasal) hangi zamandır, kaç sene öncesidir? Cevap verirseniz mutlu olurum şimdiden teşekkürler :)
Takip Et
Somut evrim ve doğal seleksiyonu göz önünde barındırırsak (birbirinden ayrı tutarsak). Doğal seleksiyonun nasıl bir gereklilik olduğunu apaçık görebiliriz kısa zürafaların ağaç yaprağı yiyememesi etc.. Benim sorum ise evrim tıpkı zürafaların aç kalmaması için bir gereklilik midir? Sorumda hata varsa
Yıldız Tozu
Takip Et
evrim müzesi videosunda Çağrı Mert Bakırcı sürüngenleri ve dinozorları ayırmıştı tam anlayamadım dinozorlar zaten sürüngen değil miydi?
Takip Et
İleride insanlığın Mars gibi gezegenlere gidip orada evrimleşme ihtimali var mıdır ? Mars'ın tabanında bulunan %96 lık karbondioksite rağmen ileride bazı insanlar Mars'ta koloni kurup orada farklı bir şekilde evrimleşebilirmi?
Gökberk Şen
Takip Et
Oncelikle bu sorunun cevabinin EAda bir yerlerde olduğunu biliyorum ancak ne aratmam gerektigini bilmiyorum ozur dilerim :( . Sorumsa su x canlisi y ve z canlılarına evriliyorsa kalan x populasyonu yok mu oluyo? Ekteki gibi evrimi anlatan resimler goruyorum ve bence bu resimler bu konuda ❔ bırakıyor
Oguz Reis
Takip Et
Demek istediğim geçmişte milyonlarca tur olusmusken günümüzde turlesmeyi neden net olarak gozlemleyemiyoruz
Takip Et
İlk insanın asla var olmadığını çünkü insan türünün evrimleşirken hızlı bir şekilde değilde yavaş yavaş, ufak değişikliklerle olduğunu okumuştum. Ama en eski insan fosilleri olarak bildiğimiz Australopithecus anamensis fosilleri var. Yani fosiller bakarak ilk insanın Australopithecus anamensis olduğunu söyliyemezmiyiz?
Mesut Hoşten
Takip Et
Üremenin sebebini çok uzun zaman önce ki tek hücreli canlılar üzerinde açıklayabiliyoruz. Şiddetinde tarihii böyle eski zamanlara mı dayanıyor? Birbirlerine şiddet uygulayan ilk canlılar şunlardır denilebilecek canlı örnekleri var mıdır?
Takip Et
Yaşadığımız çağda birçok hayvanın nesli tükendi ve çoğunun nesli tükenme tehdidi altında. Bundan önce de hayvanların nesli tükenmişti.
Murat Yılmaz
Takip Et
Merhaba. Dünya üniversitelerinde evrim teorisine karşı getirilen argümanların dikkate alınmadığı, hatta evrim karşıtı bilim insanlarının akademik açıdan baskı altında olduğu, seslerini fazla duyuramadıkları, bundan dolayı da evrimin tüm bilim insanlarınca ispatlanmış bir teori gibi gösterildiği iddia ediliyor. Buna ne cevap verilebilir?
Mustafa Özbek
Takip Et
Bazı bağımlılıklar yüzünden gündelik hayatımızda ki birçok şey aksıyor. Önemli bir sorun haline geldiğini düşünüyorum. Bu bağımlılıkları azaltmak için yöntem nedir?
İlknur Özdemir
Tarık Sonmez
Takip Et
Bunun balıklarlar bir ilgisi varmı? Neden direk gırtlağa gitmek yetine aşağı inip tekrar yukarı çıkıyorlar?
Oguz Reis
Takip Et
Bir şey kendi haline bırakılırsa maksimum düzensizlik ve minimum enerjiye sahip olur ama evrimde daha kompleks bir yapıya bürünmek vardır .
Cevdet Şahin
Takip Et
Düşününce bunun nasıl gerçekleşmiş olabileceğini anlamak oldukça güç .
Kerem Ay
Takip Et
Ya da şöyle memeliler önce evrimleşseydi dinozorlar yine de evrimleşirmiydi?

“Türlerin bağımsız olarak yaratıldıklarına yönelik ana akım görüş, bize hiçbir bilimsel açıklama sunamamaktadır.”