Evrim & Abiyogenez

Takip Et
Yaşıma rağmen yılan iskeletinin böyle olduğunu, kılçık gibi ince kemikler olduğunu bilmiyordum. Bacakları sayılabilir mi acaba? Ben çok şaşırdım. Başka bilmeyen varsa diye paylaşıyorum.
Ceyhun Sezen
Takip Et
Beyin neden vücudun başka bir yerinde değil de kafatasının içindedir?
Takip Et
Arkadaşlar bu konu ne kadar bilimsel ve ya bilim dışı? Evrim karşıtları bunun tezgah olduğunu, 5 milyon yıllık köprücük kemiğinin aslında hominid kemiği değil, yunus kemiği olduğunu söylüyorlar. Ne kadar doğru? İnternette buna dair Türkçe makale bulamadım.
Takip Et
İnsanların apandisiti vardır. Ancak daha eski ataları olan alt maymunlarda apandisit bulunmaz. Sürpriz bir biçimde apandisit daha alt yapılı memelilerde, örneğin opossumlarda tekrar belirir. Öyleyse evrim teorisi bunu nasıl açıklayabilir?
Takip Et
Değişimin her zaman olumlu olma şartı var mıdır? İstisnai durumlar nelerdir?
Takip Et
Yalnız yanlış anlaşılmasın, içindeki acı olmasını sağlayan maddeyi sormuyorum, neden acı biber diye bir meyve var onu soruyorum.
Damla Şahin
Takip Et
Dünya'nın kendi etrafındaki ve Güneş etrafındaki dönüş sürelerini hepimiz biliyoruz. Ancak Güneş Sistemi de galaksiyle birlikte dönüyor. Bu dönüş ne kadar sürüyor?
Taylan Gürbüz
Takip Et
Milyonlarca yil önce "sevgi" dedigimiz duygu, his var miydi? Sevgi nasil evrimlesmistir?
Furkan Çalışkan
Takip Et
Bildiğimiz üzere beyaz renk ışığı yansıtıyor ve aynı şekilde siyah renk ışığı soğuruyor. O halde az güneş alan Avrupalıların ten renginin ışık alabilmesi için kararması gerekmez miydi?
Harika Yılmaz
Takip Et
Kullanılmayan organların evrimde işlevini zamanla kaybetmesi gerekmiyor mu ?
Erdem Arlı
Takip Et
Türümüz hep bu uzunlukta karın boşluğunda duran bağırsaklara ihtiyaç duymuşmudur, beslenme alışkanlıkları uzunluk ve kısalığını etkilemişmidir çağlar boyunca
Ali Akçay
Takip Et
İnsanlardan korkan sokak kedileri arasındaki ortaklık nedir doğuştan mı geliyor çünkü çok küçük olup korkan/korkmayan ya da yetişkin olup korkan/korkmayan kediler var neden ?
Takip Et
Evrim’i genel olarak ilk hücreden sonra bilebiliyoruz, tek hücreden çok hücreliye daha sonra deniz hayatı daha sonra sürüngenler kuşlar memeliler... peki ya en en başa girersek? İlk hücre nasıl oluştu?
Takip Et
Yüzümüz tam simetrik değil peki ama neden simetriğe yakın bi şekilde evrimleşmeye ihtiyaç duymuştur? Ya da neden ağzımız yüzümüz düzgün olmaya (güzelleşmeye) evrilmiştir ?
Ethem Dönmez