Ergi Deniz Özsoy

Evrim & Genetik

Sebahattin Toksöz
Teşekkür (1)
Takip (1)
Yani demek istediğim insan evrimleşirken dini kendi zihninde nasıl kurguladığı. Dini nasıl icat ettiği. Bunun olmasına neden olan faktörler nelerdir. Örnegin insanlar mağaralarda yaşarken gölgeler görüp bunlara çeşitli anlamlar yüklemeleri gibi.
Selim Sağaltıcı
Hatırla
Bilimsel adı Anabas testudineus olan levrek türü bu balık kafasındaki atmosferik oksijeni kullanmaya imkan veren organı sayesinde 10 gün boyunca karada yaşayabiliyor.
Can Akansel
Hatırla
Peto paradoksunun istatistiksel olarak bir organizmanın hücre sayısı ile kansere yakalanma olasılığı arasında bir ilişki olmadığını öne sürdüğünü okudum. Bu durumu biraz daha açıklamanız mümkün mü?
Hatırla
Bu tarz bir salgının, monogamik bireylerin doğal seçilim yoluyla hayatta kalmasını sağlamış olabileceğini düşünmekteyim.
Merve Özcan
Hatırla
Yok olan türlerin yerine daha adaptif türler geçmeyecek midir? Evrim bir yolunu bulmayacak mıdır?
Hatırla
Ayrıca prostatın %90 oranında yaşlılarda görülmesinin nedeni Evrimin genel olarak üreme çağına kadar hayatta kalma ve üreme üzerine kurulu olması mıdı
Kerem Güray
Hatırla
Canlılarda cinsel yönelimin genlerle taşındığına dair günümüzde bazı bilim ve sağlık kuruluşları açıklamalar yapıyorlar. Artık bunun doğal bir şey olduğunu da biliyoruz. Peki evrimsel süreçte bu genler neden elenmedi? Mantıken eşcinsel canlıların yönelimlerinden dolayı üremesi söz konusu pek değil. Bu yüzden genlerin elenmesi gerekmez mi?
Hatırla
Balıkların deniz ortamında koku almasından yola çıkarak kara canlılarının sümüklerinin deniz ortamını canlandırdığını söylemek doğru olur mu?
Hatırla
Kendi kendine ogrenen ve gelisen bi robotun belli bi sure sonra evrimlesip bi hisse sahip olma imkani var mi ?
Cihat Öksüm
Hatırla
kötü görünümlü ama güçlü olan (çiftleşme hakkı kazanan) ara formlar neden yok.balta girmemiş ormanlardaki hayvanlar, yapay seçilim mi?
Oğuz
Hatırla
Örneğin omurga gibi çok fazla kemik, kıkırdak ve içinde sinir ağı bulunan bir yapıda kök hücrelerde üretilen bir hücre hangi parçanın inşaasına gideceğine hangi süreçlerle karar veriyor? Maalesef tanınan alan sorumu detaylıca sormak için çok kısa, Evrim ağacı grubunda tüm soruyu paylaştım. Detaylı soruyu URL kısmına ekledim.
Murat Zeytinevi
Hatırla
Öyle bir duruma geldik ki çoğumuzda birden fazla hastalık var, kemik erimesi, albino, sma, astım, sinüzit, görme bozukluğu vs... Anlaşılan o ki bir yanlış var... Bir süre sonra genlerimizin büyük bir kısmının kronik rahatsızlıklar olacağı fikri yanlış mıdır?
Said Toprak
Hatırla
Günümüzde Darwin ve lamarck'ın evrim hakkındaki görüşlerinden yanlışlananlar var mı yoksa tamamen o günkü bilgilerin doğruluğu geçerli mi?
Puan Ver
Merhaba arkadaşlar, son yıllardır evrim ağıcı ve bilimsel çerçeveden dışarı çıkmıyorum, epifiz bezi ile ilgili pek sağlam olmayan yazılar okudum.
Ceyhun Özdemir
Hatırla
Balon balığının geçmişten günümüze olan yolculuğunu bu gün izlediğim bir video sayesinde aşırı derecede merak eder oldum.
Hatırla
Neandertal ve sapiensin çiftleşmesinden meydana gelecek melez türün kısır olması ve genlerini aktaramaması gerekmez miydi?

“İklim değişiminin politik boyutları olduğu söyleniyor. Bu tuhaf, çünkü insanların E=mc2 veya bilimin diğer temel gerçekleri konusunda taraflar tuttuğunu hiç görmüyoruz?”