Ergi Deniz Özsoy

Evrim & Genetik

Erdi_16 Erdi_16
Takip
bilgi madde midir eğer öyle ise atomlar bunu nasıl oluşturuyor
Vuslat Kenanoğlu
Takip
Dünyamızın iki güneşin ortasında olsaydı ve hiç bir zaman hiç bir yerinde gece olmasaydı ne gibi değişiklikler olurdu? Örneğin siyah renkli avcılara pek rastlanmazdı ama sizce kamuflaj nasıl olurdu? canlıların renkleri nasıl olurdu? Bitkiler nasıl olurdu? Günebakanların kafası çok karışır mıydı?
Davut Kesici
Takip
Mesela neden Şebeklerde çekik göz, tamamen siyah deri ya da buna benzer farklılıklar yoktur? Şimdiden teşekkürler.
Şaban Kahraman
Takip
İnsanlar beyinlerini kullanarak kendi kendilerini yönettiğini düşünürler. ''Gen Bencildir'' adlı kitapta ise bizim genler tarafından yönetildiğimiz ve sadece genlerin kendilerini gelecek nesile aktarmak için bizi kullandığı söyleniyor. Bu durum özgür iradeyi sıkıntıya sokuyor mu?
Hakan Altıparmak
Takip
Salpların neden bir araya gelerek daha büyük bir organizma formu oluşturduklarını, bu davranışın gözleminden yola çıkarak ileride taklit ettikleri büyük organizma formuna evrimleşecekleri yorumunu yapmak doğru mudur? Son olarak neden sadece su eko sistemlerinde bu tarz davranışlara rastlıyoruz?
Fatih Böke
Sebahattin Toksöz
Hatırla
Yani demek istediğim insan evrimleşirken dini kendi zihninde nasıl kurguladığı. Dini nasıl icat ettiği. Bunun olmasına neden olan faktörler nelerdir. Örnegin insanlar mağaralarda yaşarken gölgeler görüp bunlara çeşitli anlamlar yüklemeleri gibi.
Mustafa Niyazi
Takip
Bir küfür duyduğumuzda, biri bize bir hareket yaptığında, aşağılandığımızda neden elimize bir şey geçmeyeceğini bildiğimiz halde sinirleniriz. Sinirlenmek gerekli midir ? Ve bunun evrimdeki rolü nedir ?
Mertcan Yeşilyurt
Takip
Mesela birine baktığımız da bu kız ya da erkek diyebiliyoruz bu nasıl böyle olabiliyor neden birbirimizden yüzümüz olarak farklıyız erkek kıza kız erkeğe neden benzemez?
Kerim Dibekli
Takip
Kanserin bir DNA kırılması olduğunu okumuştum, biliyorum. DNA kırılmaları ne zamandan beri var? DNA kırılmasına neden bir çözüm bulamıyoruz. Cevabınız için çok teşekkür ederim.
Su Erdoğan
Takip
Kadın üreme hücrelerine yumurta diyoruz ve bu hücreler tek başlarına bir yaşam formu değiller. Bu durum tavuk yumurtası için de geçerli öyleyse tavuk yumurtası da hücre değil midir? Ribozom ve diğer temel hücre yapıtaşlarına sahip olmayan bir yapıyı hücre olarak adlandırabilir miyiz?
Volkan Yurtseven
Takip
Biyoloji neden bunu "amaçlılık" ile değil doğal seleksiyonla açıklıyor? Ör: Kamuflaj desenli balıklar. Not:Evrim teorisini kabul eden ve konuyla ilgili çok okuma yapmış biriyim, hatta ateistim, o yüzden "Tanrı öyle yaratmıştır" diyen biri değilim ama "diğer desenlere sahip olanlar elendi, bir tek bunlar kaldı" şeklindeki açıklama bana çok kaçamak bi cevap gibi geliyor.)
Onur Çelik
Takip
Göç haritasına bakıldığında orta afrikadan günümüzde yaşadıkları yerlere (güneydoğu asya, endonezya, filipinler vs.) gelene kadar hiçbir zaman çok kar yağmamış yerlerden geçen (buzul çağında bile) güneydoğu asya milletleri (taylandlılar, vietnamlılar, endonezyalılar, filipinliler) neden çekik gözlüdür?
Naim Onur Tezmen
Takip
İnsanların, Yarasaların, Kedilerin, Balinaların ve Farelerin ortak atası aynı olduğunu, evrimin de tek yönlü olmadığını, kombinasyonlar, mutasyonlar doğal seleksiyon vd. sahip olduğunu da biliyoruz. Fare, samur benzeri ortak atamızdan, balina ve yarasalara doğru türleşmesi ne şekilde olmuştur?
Yusuf Varlı
Takip
Evrim ile ilgili bir tartışma içerisinde iken bana kuyruk sokumu kemiğinin hiç çürümediği söylenildi. Internette detaylı bie araştırma yaptım ancak sözüm ona yalnızca dini 'makalelerde' bununla karşılaştım. Bu çürümeme iddiasının bilimsel açıklaması nedir?
Barış Arısoy
Takip
Özellikle bebeklikte, tedavi edilmezse ölümle sonuçlanabilecek hastalıklarla karşılaşıyoruz ve bunların üstesinden gelip ölümü engelliyoruz. Ama bununla beraber doğal seçilimle kaybolacak zayıflıkları da yaşatıyor olabiliriz. Bu durum uzun vadede ne gibi sonuçlar doğurur? Tek çözüm gen bilimi mi?
Gökçen Ünal
Takip
Canlı türlerinin ortak bir kökenden geldiğini biliyoruz fakat canlıların sınıflandırılmasında yer almayan virüsler nasıl oluştular? Canlılarla aynı evrimsel sürece mi sahipler yoksa kendilerine ait farklı bir oluşum ve evrim süreçleri mi var, yani kısacası virüslerle ortak atamız var mı?

“Çoğu zaman ekonomistlerin insanlardan beklediği gibi davranmayız; çünkü onların sandığından çok daha az bencil ve çok daha az rasyoneliz.”