Bilgisayar & Yazılım

Puan Ver
0
Puan Ver
80
Denislav Denislav
Teşekkür
Hatırla
Takip (1)
Kabul Edilen Cevap Kabul Edilen Cevap
Puan Ver
2
Puan Ver

Merhaba, Ted bu konuşmayı yayınlarken türkçe altyazı desteği eklemiş bulunmaktadır. Alta bırakacağım linkten Bill Gates'in 2015 yılında yaptığı ve salgınlardan bahsettiği son konuşmasına türkçe altyazılı olarak ulaşabilirsiniz. İyi seyirler.

Teşekkür (1)
Devamını Göster
Puan Ver
2
Puan Ver
85
Zeynep Adalı
Teşekkür
Hatırla
Takip
Bilgisayarımda 1 yıl önce yaptığım bir aktiviteyi nasıl görebilirim? Örneğin bundan 1 yıl önce soundrec.exe programını açmışsam yada Müziklerim dosyasını açmışsam bunu görebileceğim bir yol, program, vs. var mı acaba?
Cevap
Puan Ver
1
Puan Ver

Bildiğim kadarıyla bahsettiğiniz şekilde detaylı bir geçmiş tarama sistemi şuan için windows sisteminde bulunmuyor. Log dosyalarının tutulduğu kısımlar var fakat bunlar şu dosyayı açtım, bunu yazdım gibisinden değil daha sistematik olarak size bir rapor gibi gösteriliyor. Siber Güvenlik uzmanları haricinde bunları anlamak oldukça zor. Ayrıca söylediğiniz zaman aralığı oldukça fazla üst üste binmiş bir sürü olay mevcut.

Kısacası; bahsettiğiniz şey imkansız değil fakat oldukça uğraştırıcı ve bu işlerle ilgilenmeyen biri için anlaması çok ama çok zor. Browser cachelerine erişebilirsiniz fakat windows log dosyasında zaman süresi fazla olduğu için oldukça zor.

Teşekkür (1)
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
Anonim
Anonim
Teşekkür
Hatırla
Takip
basit komutları anlayabilecek ve bilgisayar başında verimimi arttıracak bir yapay zekadan bahsediyorum
Cevap
Puan Ver
0
Puan Ver
Emrah Arabacı , Kıdemli Yazılım Uzmanı

Öncelikle yapay zekayı şuan yazamasınız, sanırım sizin kast ettiğiniz ML (Machine Learning) bunun için Kod derleyebilien (Visual Studio, PyCharm gibi) uygulamaları çalıştırabilen bilgisayarlar ile bunu yazabilirsiniz.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
25
Berkay Güler
Teşekkür
Hatırla (1)
Takip
bilgisayarım oyunları çok kasıyor lütfen yardım edin
Cevap
Puan Ver
1
Puan Ver
Hasan Sarptaş , Paylaşımlı ekran kartı sistemden çıkarılamaz; çıkarılmadan harici ekran kartı takılabilir.

Merhaba, "paylaşımlı ekran kartı" anakart üzerinde yer alır; ve harici bir ekran kartı takılacak olan portu (PCI-E portu) kullanmaz. Bu nedenle paylaşımlı ekran kartı olan bir bilgisayara harici bir ekran kartı alıp takabilirsiniz. Bu durumda bilgisayarda 2 ekran kartı olur ve işletim sistemi grafik işlem yoğunluğuna göre bu kartları birlikte kullanır.

Tabi harici grafik kart seçerken belli kısıtlamalar var. Bilgisayarınızdaki güç ünitesinin (power supply) sağladığı güç (W olark) önemlidir. Çünkü ekran kartları (özellikle daha yüksek performanslı olanlar) yüksek güç kullanır. O nedenle harici ekran kartı seçerken ya power supply'a göre kart seçebilirsiniz ya da power supply düşük güce (örneğin 300 W - 400 W) sahipse bu durumda power supply'da değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Ama bu durumda kasa içindeki havalandıramanın da iyi olması gerek; yani kasaya iyi çalışan fan / fanlar eklemeniz gerekebilir.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
35K
Ufuk Derin
Teşekkür
Hatırla
Takip
Örneğin Evrim Ağacı sitesinde rastgele içeriğe gitme butonu var, rastgele sayı, şifre üretmek için yazılımlar var. Rastgelelik izlenimi nasıl veriliyor?
Cevap
Puan Ver
0
Puan Ver

Rastgele sayi uretmek icin birden fazla metod vardir ve hicbiri aslinda rastgele degildir. Bildigim kadariyla bu methodlardan en cok kullanilani soyle ki; fonksiyon cagirildiginda, o an hardware'in urettigi sistem saati cekilir. Sistem saatinde, bilgisayarinizin kristaline bagli olarak, saniyenin cok altinda surelere inebilirsiniz. Mesela butona bastiginiz an saat 02:05:12,12537215 gibi bir sure gelir ve buradaki ",12537215" kismi dikkate alinir, ondan sonrasi sizin bu veriyi nasil islemek istediginize kalmis, isterseniz mod 10 kullanarak, sadece 10dan kucuk kismini alirsiniz, isterseniz bu degeri bolup ascii karsiligini elde edersiniz. Bunlari da otomatize edip fonksiyonlastirdiginizda ortaya bugun kullanilan rastgele parola olusturucu sistemler cikar.

Benim deneyini yapmadigim ancak birkac kere denk gelerek farkina varmami saglayan daha ilginc bir olay var bu konuyla ilgili. Biriyle bir konu konusuyorsak ve bu konunun icinde rastgele bir sayi gectiyse ya da telefonu tutarken 4 parmagim ona donukse, ona bir sekilde 4u gosteriyorsam mesela, aklindan bir sayi tut, ya da bana hemen bir sayi soyle dedigimde 4 diyor. Ne kadar dogru bilmiyorum ancak, sanki beyin bir stack seklinde veriyi tutuyor ve sayi istedigimde ilk aklina gelen sayi, en son beynin algiladigigi sayi oluyor, beyin sanki ilk oraya ulasiyormus gibi.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
685
Yağız Efe Aksoy
Teşekkür (1)
Hatırla
Takip
Kabul Edilen Cevap Kabul Edilen Cevap
Puan Ver
3
Puan Ver
Bora Menderes , Meraklı bir lise öğrencisi

Kardeşim şuan %31 oranla Python en önde. İkinci ise sanırsam Java ve %19 gibi bir şey. Python cidden çok güçlü bir dil. Bunu sadece ben demiyorum; zira insanlar da en çok bunu kullanıyor. Ayrıca arayüzü basit ve öğrenmesi kolay. Şuan sana bunu tavsiye ederim. Zaten bunu iyice öğrendikten sonra artık yöneleceğin alan için daha özelleştirilmiş dillere falan ihtiyacın olur, bunun için de artık kendin seçersin. Bunun yanında ben internet sitesi falan yapmak istiyorum dersen (python'la da yapılabilir tabiki) HTML, CSS ve Javascript ardından Java, PHP gibi dillerle de ilerleyebilirsin. Fakat benim önerim Pythondur.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
585
Yusuf Çelebi
Teşekkür
Hatırla
Takip
Ciddi bi şekilde hack işlerine merakım var ve cmd yi çok iyi bilmem gerektiğini söylüyorlar ama ben sebebini anlayamıyorum anlatır mısınız?
Cevap
Puan Ver
3
Puan Ver
Ahmet Can Akbulut , Java Geliştiricisi - Öğrenci

Cmd'nin açılımı command'dır Türkçesi Komut istemcisidir. Hacklemek dediğimiz şey yardımcı programlar ile olur ve yardımcı programlar kullanmadan birşeyi hacklemek zordur. İlk once kolay şeylerden başlamalısın yani online olmayan oyunlar. Mesela bir futbol oyunu düşün maça giriyorsun ve kaybetmeye başlıyorsun hiç maça girmemiş gibi hackleyebilirsin oyunu.

| Herhangi bir programlama dilinin liste mantığını bilmiyorsan burayı okuma. Liste mantığını aşşağıda anlatıyorum|

Maça girdiğinde oyun liste tutar yani online olmayan çoğu oyun boyledir. sen oyunu bir anda cıkış butonunu kullanmadan bilgisayarı kapatmak gibi bir işlem yaparsan bu liste sıfırlanır ve sen maça girmemişsin gibi olur.

| Programlama liste mantığını bilmiyorsan burayı oku; |

Yazılımda kayıt sistemi yapmak istiyorsan bir yere yazman gerekir bu yazmamız gereken yer bildiğin not defteri gibi birşeydir. Ancak en basit olayları bile not defterine yazmak saçma olmazmıydı mesela oyunda skill attın not defterine yazıcak Ahmet can Skill attı diye. ancak bu cok zahmetli olurdu Bu yüzden yazılımda liste mantığı vardır buda bildiğin gerçek hayattaki liste, program skill atan kişiyi bir listeye alır bu liste SkillAtanlar listesi olsun sen skill attığın anda SkillAtanlar listesine koyar program seni. ve x süresi sonra bu listeden cıkartır seni ancak bu listede olduğun sürece skill atamazsın.

Eğer zamanını harcayıp okuduysan sana bir hackleme mantığı daha anlatabilirim umarım yararlı olmuştur geri donüş yapmayı unutma.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
25
Furkan Dindar
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
1
Puan Ver

Merhaba,

Hangi dili kullanıyorsunuz? Ayrıca -an0 kanalından kastettiğiniz bir elektronik devre parçasının bacağı mı, yoksa internet üzerinde akan medya bağlantısı mı? Biraz ayrıntılı bilgi verebilirseniz, konuyla ilgili yanıt bulunabilir.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
2
Puan Ver
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
2
Puan Ver

Buna benzer bir soru sorulduğu için alıntılıyorum.

https://evrimagaci.org/soru/pi-sayisi-sikistirilabilir-mi-1319

"Merhaba,

Sanırım soruda Huffman Kodlamasından örnek vermişsiniz. Fakat Kayıplı ve Kayıpsız veri sıkıştırma başlıkları altında onlarca veri sıkıştırma yöntemi (algoritması) yer almaktadır. Soruyu tüm bu algoritmaları inceleyerek ele almak gerekir. Fakat ben sorunuzu sadece bahsettiğiniz Huffman Kodlamasını ele alarak bilgim dahilinde cevaplamaya çalışacağım.

Huffman Kodlaması

Huffman Kodlaması verideki karakterlerin frekansına yani kullanım sırasına göre bir kodlama oluşturur ve bu sayede sık kullanılan karakterlerin daha az, nadir kullanılan karakterlerin ise daha fazla yer kaplamasını sağlar. Verideki karakterlerin dağılımı yani tekrarlanması eşit olmadığı sürece verimli performans göstermektedir. Fakat bu algoritmanın zayıf olduğu anlamına gelmez çünkü bir verideki karakterlerin eşit dağılıma sahip olması imkansıza yakın denilebilecek kadar düşük bir olasılığa sahiptir.

Örnek

Çok basit bir örnek vermek gerekirse 8 harften oluşan bir alfabeye sahip olduğumuzu varsayalım ve bu harfler "a,b,c,d,ef,g,h" olsun. 2³ = 8 olduğu için 8 bit yerine, 8 harfli alfabemizi ikili sistemde 3 bit ile kodlayabiliriz.

Alfabemizi 3 bit ile kodlayacak olursakta bu değerleri verebiliriz;

a 000

b 001

c 010

d 011

e 100

f 101

g 110

h 111

Bu alfabede "abeebc dccddff dhfffgf" mesajını kodlayacak olursak şu şekilde gözükecektir;

"001001001010011101101 100110110111100 000000000100100010101111"

Görüldüğü üzere 20 harfli bir mesajı kodlamak için harf sayısının 3 katı (60) byte kullanmak zorunda kalıyoruz. Dolayısıyla bu mesajı Huffman algoritması ile kodlamak istersek harflerin tekrar sayısının şemasını çıkarmamız gerekir;

a1

b2

c3

d4

e2

f6

h1

g1

Çıkardığımız şema doğrultusunda bir ağaç oluşturmamız gerekmekte;

Resim 1
Resim 1
Evrim Ağacı

Resme dikkatli bakacak olursanız harfler ve her harf düğümlerinin birleşim noktalarında ise o harflerin mesajdaki tekrar sayıları bulunmaktadır. Dikkat edilmesi gereken nokta ise resimdeki dallanmalardaki 0 ve 1 değerleridir. Huffman Ağacında sola giden her dal 0 sağa giden her dal ise koda 1 eklemektedir. Örnek verecek olursak ağaçtaki e harfine giderken "sol, sağ, sol" yapmaktayız buda bize 010 değerini vermekte. Daha net bir şekilde anlatmak gerekirse e harfine giden yol 20'nin solu, 8'in sağı,4'ün solu şeklindedir.

Bu şekilde ağaçtaki harflerin konumuna ve onlaran giden dalların değerine bakarak alfabemizi yeniden kodlarsak;

a 0110

b 1110

c 110

d 00

e 010

f 10

g 1111

h 0111

sonucu elde ederiz. Bu sonuca göre verimizi tekrar kodlayacak olursak da;

"011011100100101110110 0011011000001010 000111101010111110"

sonucu elde ederiz. Yani 20 harfli bir mesajı 60 byte tan 55 byte a sıkıştırmış oluruz. (%8.3 oran ile sıkıştırılmış olur.)

Sıkıştırma oranı size çok az gelebilir fakat bunun temel sebebi kullandığımız örnekte makalenin başında bahsettiğim gibi tekrar etme oranlarının bir birine biraz yakın olması. Aynı zamanda örnekteki verinin boyutunun düşük olması.

Asıl konumuz: Pi Sayısı sıkıştırılabilir mi?

Evet, az çok Huffman Algoritmasını sizlere anlatabildiysem fark edeceksinizdir ki soruya cevap verebilmek için tekrar eden rakamları ve kaç kere tekrar ettiklerini bilmemiz gerekmekte yani kısacası bir ağaç oluşturmamız gerekmekte. Dolayısıyla internetten edindiğim Pi sayısının ilk 100bin rakamının yardımcı bir yazılım ile Huffman Ağacını oluşturdum. Bu ağaca göre kodlama yapıp daha sonra kodlamadaki byte sayısının tekrar sayısı ile çarparsak bize o harfin sıkıştırılmış verinin boyutunu verecektir.

Örn: (rakamın kodlamadaki byte sayısı)*(rakamın tekrar sayısı) = (rakamın toplam byte sayısı)

Bu yöntem ile ilerleyip tüm rakamların toplam byte sayısını bulup toplarsak bize pi sayısının (Virgülden sonra 100.000) sıkıştırılmış boyutunu elde edebiliriz. Ham halinin boyutunu da yukarıda hesapladığımızdan kıyaslama yaparak sorunuzu cevaplayabiliriz.

Resim 2
Resim 2
Evrim Ağacı

Ve Sonuç:

0 = 001 (3 Byte) = 9.999 (tekrar sayısı) * 3 (byte sayısı) = 29.997 (byte)

1 = 101 (3 Byte) = 10.138 (tekrar sayısı) * 3 (byte sayısı) = 30.414 (byte)

2 = 1100 (4 Byte) = 9.908 (tekrar sayısı) * 4 (byte sayısı) = 39.632 (byte)

3 = 010 (3 Byte) = 10.026 (tekrar sayısı) * 3 (byte sayısı) = 30.078 (byte)

4 = 1110 (4 Byte) = 9.970 (tekrar sayısı) * 4 (byte sayısı) = 39.880 (byte)

5 = 011 (3 Byte) = 10.027 (tekrar sayısı) * 3 (byte sayısı) = 30.081 (byte)

6 = 101 (3 Byte) = 10.027 (tekrar sayısı) * 3 (byte sayısı) = 30,081 (byte)

7 = 000 (3 Byte) = 10.025 (tekrar sayısı) * 3 (byte sayısı) = 30.075 (byte)

8 = 1111 (4 Byte) = 9.978 (tekrar sayısı) * 4 (byte sayısı) = 39.912 (byte)

9 = 11011 (5 Byte) = 9.902 (tekrar sayısı) * 5 (byte sayısı) = 49.510 (byte)

Virgül/Nokta = 11010 (5 Byte) = 1 (tekrar sayısı) * 5 (byte sayısı) = 5 (byte)

Toplam: 29.997 + 30.414 + 39.632 + 30.078 + 39.880 + 30.081 + 30.081 + 30.075 + 39.912 + 49.510 + 5 = 349.665 byte

100.002 karakterli bir veriyi ikili sistemde 8 byte olarak kodladığımızda 800.016 byte elde edeceğimizden, 800.016 - 349.665 = 450.351 byte sıkıştırma sağlamış olacağız. Orana vurduğumuzda ise sıkıştırma oranı V olacaktır.

Yani evet Pi sayısı sıkıştırılabilir :)

Dip Not: Cevapta veya görsellerde hesap hatası, yazım hatası olabilir. Bu durumun sonucu değiştirmeyeceği düşüncesindeyim. Yine de konuya ilgili kişiler hesapta veya mantıkta yanlış arayıp bizleri bilgilendirebilir. Cevabı kendi bilgim dahilin de bir kaç makaleden ve araçtan yararlanarak verdim.

Merakla Kalın!"

Teşekkür

Kaynaklar

  1. Kaynak
  2. Alternatif
Devamını Göster
Puan Ver
1
Puan Ver
100
Emre Aydın
Teşekkür
Hatırla (1)
Takip
Kabul Edilen Cevap Kabul Edilen Cevap
Puan Ver
4
Puan Ver
Alperen Er , Programlama Öğrencisi

Öncelikle bu sorunun tek bir cevabı olmadığını anlamanı istiyorum, yazılım dünyası o kadar geniş ki senin sorduğun soruya çok çeşitli cevaplar verilebilir ama ne kadar doğru olur bilemem. Yazılım dünyasının bu kadar geniş olması sebebiyle de doğal olarak insanlar farklı uzmanlıklar üzerinde çalışır; Network, back-end, front-end, gömülü sistemler ve bir çoğu... Yazdığın 3 şey de birbirinden farklı şeyler, en azından html diğer ikisinden çok daha farklı c++ öğrenip her şeyi yapabilirsin ama bu cevap ne kadar doğru olur bilmiyorum çünkü bir sürü değişken mevcut bu soruyu cevaplarken. C++'ın kullanılamayacak bir alanı yok ama bu daha çok tekerleği yeniden keşfetmeye benziyor günümüzde teknolojiler o kadar gelişti ki bir probleme ve çözüme yönelik onlarca farklı framework ve programlama dili mevcut. Yani bir dil ile neler yapabileceğini söylemek çok da doğru değil, daha doğrusu bir alan üzerinde güncel olarak hangi diller, framework ve kütüphaneler kullanılıyor bunu araştırıp sorgulamak daha doğru. Giriş yapmak için gereken şey ise bütün dilleri öğrenmektense tek bir dile odaklanıp o dili öğrenmeyi çabalamak. Bunu şu şekilde de düşünebilirsin İngilizce, Fransızca, Rusça, Çince öğrensem neler yapabilirim ne kadar yararlı olur? Her birinin kendince bir faydası olacaktır elbette ama hepsini aynı anda öğrenebilir misin ? veya hedefinde Rusya'da yaşamak istiyorsun peki Çince öğrenmek buna fayda sağlayacak mıdır ? Programlama öğrenirken hangi dili öğrendiğin çok da önemli değil ama hangi alana odaklanmak istediğin önemli o yüzden seçimi yapmadan önce yazılım alanları için öncelikle daha fazla araştırma yapmanı ve genel bilgi sahibi olmanın öneririm. Daha sonra istediğin alanda kullanılan popüler bir dilden başlar ona yoğunlaşırsın dilden dile de atlamamanı şiddetle tavsiye ederim, seçtiğin bir dilde uzmanlaşmak diğer dillere geçişinde kolaylık sağlıyor dolayısıyla zaman geçtikçe kullanılan teknoloji geçerliliğini yitirdikçe sende yeni şeylerle sürekli güncelleniyorsun, bu şekilde devamı kendiliğinden gelecektir.

Benim zamanım bol daha profesyonel yaklaşmak istiyorum diyorsan, direk C dilinden başlayıp algoritmayı daha iyi oturtmayı programlamanın mantığını daha derinden anlamaya çalışabilirsin. Bol pratik, bol çalışma ve araştırma ile uzun süreli bir eğitim olacaktır.

Öğrenmek için kaynaktan bol şey yok ancak bir ders tavsiyesi istersen de Engin Demiroğ'nun udemy'de 45 saatlik c# Kursunu tavsiye ederim, başlangıç için çok güzel bir eğitim seti.

Ben de öğrenen bir öğrenci olduğumdan hatalarım var ise affola.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
2
Puan Ver
95
Bengisu Yılmaz
Teşekkür (1)
Hatırla
Takip (1)
Cevap
Puan Ver
4
Puan Ver

Merhaba,

İstatistiksel veri işleme ve programlama dili "R" çalışabileceğiniz "R Studio" iyi bir başlangıç olabilir. Son yılların yükselen dili "Python" çok kolay öğrenilebilir. Python yazıp çalıştırmak için "Visual Code" kullanabilirsiniz. BioConductor, BioPython, BioExcel gibi kitaplık ve platformları takip edebilirsiniz. Biyoİnformatik kelimesiyle ilişkili aramalarınızda buna benzer çok araç çıkabilir. Size ilettiklerim kendi kullandıklarımızdan bir kısmı.

Sevgiler.

Teşekkür (1)

Kaynaklar

  1. Bioexcel Webinar ve eğitim videoları
  2. Biopython Biyolojik hesaplamalar ve araçlar
  3. Bioconductor Analiz ve genomik veri
Devamını Göster
Puan Ver
2
Puan Ver
820
Je’ Löve
Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip (1)
Cevap
Puan Ver
2
Puan Ver

Evet! Hatta Kesinlikle,

Yapay zeka kendi kendine gelişmesi hakkında bilgisayar dersleri bile var makine öğrenmesi, derin öğrenme vs. gibi. Yapay zekayı bir bebek gibi düşünün ilk önce anne babası ona ufak tefek bir kaç şey öğretir sonra bebek gelişir artık kendi kendine öğrenmeye başlar. Robot sophia da kendi kendine öğrenip cevap verebiliyor. Biz bunu tecrübelerle yapıyoruz onlar fonkisyon ve algoritmalarla. Özgür düşünce konusuna gelirsek robotların duyguları yoktur. Bu yüzden irade bir karar veremezler ama yola çıkabilirler. Biz özgürce düşünürken araya duygularımızı mutlaka katarız. Duygular olsa bile insanlardan daha kararlı olurlar. Aynı şekilde özgür düşünce konusunda belki bazı şeyleri robot kendi kendini geliştirerek öğrenirse belki birazda olsa özgür düşünceye sahip olabilir.

Saygılar

Muhammed Tunahan Öz - Ceo, Letter INC.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
25
Alper Kaya
Teşekkür
Hatırla
Takip
Yapay zekanın böyle muhteşem bir ekiple ve siteyle imtihanı veya insanların imtihanı:)
Cevap
Puan Ver
2
Puan Ver

Şimdi sorun hakkında şöyle bir tenkid edeyim:

1- Nasıl bir yapay zeka istiyorsun?

Yapay zeka çok çeşitlidir. Veri zekası, arama motoru zekası vs.

2- Evrim Ağacı'nın bununla ilgili bir şeye ihtiyacı olmadığını zannediyorum

Evrim Ağacı zaten mükemmel bir site bazı eksikliklerin düzenlenmesi lazım bunu da bize ulaşın bölümünde belirtebilirsin.

Bu arada kaynak belirtmeyi niye zorunlu kıldın ki?

Teşekkür

Kaynaklar

  1. Yapay Zeka
Devamını Göster
Puan Ver
1
Puan Ver
766
Uluğ Artun Efe
Teşekkür
Hatırla
Takip
Biz kodlama yapıyoruz ama bilgisayar bu kodları nasıl tanıyor.Yazılımlarla haraket ettirmenin ötesinde nasıl öğrenmelerini,tecrübeleri hafızalarında ?
Cevap
Puan Ver
3
Puan Ver

Durumu kafamızda bir toparlayalım önce.

Yazılımı bir bilince veriyoruz da yorumluyor değil. Yazılım - kod, üretilen algoritmaların belirlenmiş olasılıklar üzerinden sonuca gitmede insana göre daha kompleks yöntemler çıkarımlaması denilebilir. Bir yönetimin, elde ettiği bilgileri tek başına yorumlaması imkansıza yakın iken, yapay zekaya bilgiler verilir, nasıl işlemesi gerektiği programlanır, ve bizim gibi sadece tek bir bilgi kümesi üzerine yoğunlaşarak, diğer bilgi parçacıklarıyla ilişkilendirme şeklinde zaman kaybına girmeden, tüm bilgi parçalarını eşzamanlı olarak işler, sonuç üretir. Burada bilinçten bahsetmek imkansız şimdilik. Hesap makinasının çok daha üst düzey kodlanmış programlanmış hali diyebiliriz. Ya da bizimle konuşan sophia yapay zeka da, algoritmaların karmaşıklığının şimdilik en üst düzey artırılmış hali gibi düşünülebilir. Oysa girdi işleyen bir algoritmalar silsilesidir, girdileri işleyip sosyal çıkarımlarda bulunup, sosyalmiş gibi görünebilmektedir.

Bilinç şimdilik organik kökenli olarak düşünülmekte. Yüksek komplekslik arayışı, dijital olarak bilinç oluşturma çalışmaları sürmekte, ancak nöronal aktivitenin, birebir kopyalanarak, bilindik anlamda bir bilinç üretmek şimdilik zor görünmekte.

Görev verilen yapay zekalarda, sonuca ulaşmada engellenme, ya da sınırlandırılma gibi durumlarda agresifleşme eğilimleri görülmüştür, ancak sonuca gitme odaklı, görevi tamamlama odaklı çıkarımlar olduğu daha olası bir kanaat olacaktır.

Makina öğrenmesi, deneyim dediğimiz insan öğrenmesine benzer, ancak birebir aynı değildir. Olayların kaydı, ve aralarında kurulan korelasyon üzerinden, sonuca gitmede yöntem üretme sonuç olarak olası varyasyonları hesaplayarak, en makul olanını sayısal olarak seçme dir nihayetinde. Bu da yazılımsal olarak gerçekleştirilebilir.

Bilincin tercihte bulunması, bunun yanında çok daha kompleks ve öngörülemezdir, ancak bunun yanında daha zayıf ve korunmasız, manipüle edilebilirdir.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
1
Puan Ver
80
Elifsu Akın
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
4
Puan Ver
Bahadır Kaya , Bilgisayar bilimleri ile hobi olarak ilgilenen biri

Bilgisayar mühendisliği bilgisayarın fiziksel(anakart, bellek, ekran kartı, işlemci, yongalar, sabit ve katı hal diskleri, güç kaynağı, oem ürünleri vb.) kısmına daha çok odaklanmakta iken, yazılım mühendisliği bilgisayarın sanal(işletim sistemleri, bios, yazılım geliştirme, web tasarım, sanal güvenlik, programlama vb.) kısmına daha çok odaklanmaktadır.

Buna rağmen ortak aldığı derslerin sayısı azımsanacak sayıda olmamakla beraber sektördeki iş ilanlarında aranan şartlar kısmında genellikle 'bilgisayar ile ilgili bölümlerden mezun olan' diye belirtilir çok spesifik bir alan olmadığı taktirde aynı pozisyonda çalışabilirler.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
50
Sude Arı
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
1
Puan Ver

Merhaba,

Soruyu bir örnek vererek açıklayabilir misiniz? Örneğin multimedya anlamında ne tür medya, sunum anlamında yazılım mı ortam mı. Varsa bir referans websitesi de belirtebilirsiniz.

Saygılarımla.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
1
Puan Ver
55
Aydın Kabataş
Teşekkür
Hatırla
Takip
Evrim Ağacı web sitesi kodlamalarına baktığımda wordpress olduğuna dair herhangi bir işaret göremedim. Web sitesi kodlaması bir framework üzerine yapılmışsa hangi framework kullanılmış? Ayrıca web sitesi kaynak kodları github gibi bir paylaşım sitesinde bulunuyor mu?
Cevap
Puan Ver
0
Puan Ver

Merhaba,

CMS Content Management System denilen içerik yönetim sistemlerini kaynaklar kısmındaki siteler aracılığıyla öğrenebilirsiniz. EvrimAgaci.org websitesinde CodeIgniter bu sistemlerden birisi olarak saptanmış.

İyi bilişimler.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
2
Puan Ver
210
Sinem Pelit
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
1
Puan Ver

Teknolojiyi kuran insanlardır. Ancak son zamanlar da kendi ürettiğimiz teknolojiyle kendimizi vuruyoruz. İnsanlar için vazgeçilmez bir yer aldı teknoloji. Aslında vazgeçilmez bir yer alması çokta anormal ve kötü değil. Artık teknoloji sayesinde bilgiye erişimimiz çok kolay. Dolayısıyla hayatımızı çok kolaylaştırdığı için vazgeçmemek mantıklı olur. Ancak hayatımızı kolaylaştırmanın aksine artık hayatlarımızı olumsuz yönde etkilediği de oluyor. Birçok kişi için artık sosyal medyaya bağımlı. Aynı zamanda internette artık çok fazla bilgi kirliliği mevcut.

İnsanlarda eskisine göre artık çok daha fazla asosyal olmaya başladı. Asosyallik aslında çok kötü bir şey değil. Hatta bende asosyal bir insanım diyebilirim. Ancak çok kişinin olmadığı, sessiz ve sakin yerlerde olmayı sevmek ayrı. Sadece bilgisayar ve telefon başında 1 gün geçirmek ayrı dır. Maalesef gelişen teknoloji yüzünden çok fazla olumsuz bir şekilde asosyal olan insan var.

Teknolojinin kötü etkilerinden korunmak bizim elimizdedir. Biz ne kadar iradeli olursak teknolojide bizim için o kadar faydalı ve sağlıklı olacaktır.

Teşekkür

Kaynaklar

  1. Kaynak
Devamını Göster
Puan Ver
7
Puan Ver
3,426
Yotta Yubato
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
1
Puan Ver

https://evrimagaci.org/evrim-agaci-uyum-puani-up-sistemi-bir-siteyi-oyunlastirmak-560/amp bu bağlantıda senin sorunun cevabı da dahil olmak üzere UP puanı ile ilgili tüm detaylar var.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
2
Puan Ver
Anonim
Anonim
Teşekkür
Hatırla
Takip
Blog yazısı yazmam için gerekli.
Cevap
Puan Ver
1
Puan Ver

Çağlar boyunca bilime ayrılan para askeriye ye ayrılan paradan az olduğu için teknolojik gelişmelerin çoğunluğu askeri ye ile ilgili çalışma yapılırken bulunuyor. Normal olarak da ilk askeri alanda kullanılıyor daha sonra sivil hayatta kullanılmaya başlanıyor. Örneğin; Şu anda uçaklar da kullanılan jet motorları 2. Dünya savaşına yakın  uçakların daha hızlı uçması için icad edildi ve askeri alanda kullanıldı. İlk sivil yolcu jeti ise 1950 yılında yolcu taşımaya başladı.

Teşekkür

Kaynaklar

  1. Bilgiayarın icadı İlk bilgisyar da ABD nin nazi almanyasının ishbarat ağının şifresini çözmek için kullanıldı.
Devamını Göster
Puan Ver
3
Puan Ver
115
Barış İşler
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
2
Puan Ver

İnternet, bilgisayarların birbiriyle birleşerek oluşturduğu devasa bir ağdır. Bu birleşme genellikle kablolar yardımıyla olur.

İnternete bağlanmak istediğimizde ilk önce bir internet sağlayıcısı buluyoruz.onlarda karşılığında ücret alıyorlar aslında aldıkları ücret farkının sebebi aynı anda birçok kişinin birden sunuculara yüklenmesini engellemek bunuda kota kayarak yapıyorlar bizde bunu GB diyoruz.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
1
Puan Ver
23K
Serhat İbin
Teşekkür
Hatırla
Takip
Demek istediğim oyncuya belli bir miktar para ödedikten sonra mı yüzü kullanılabilecek ya da isteyen filminde istediği kişinin yüzünü kullanabilecek mi. Gelecekte deepfake ile ilgil yasa falan çıkacak mı?Mesela filmde deepfake ile charlie chaplini oynatmak istiyorum bunun telifi kimde olacak ?
Cevap
Puan Ver
0
Puan Ver

Bilgisayar oyunlarında başka kişilerin yüzünü kullanmak telif gerektirir. Muhtemelen aynı şey filmler için de geçerli olacaktır. Sonuçta sen yazdığın bir dergide her nasıl başkasının çektiği, çizdiği fotografi kullanamıyor isen filmde de kullanamayacaksin.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
175
Ozan Cengiz
Teşekkür
Hatırla
Takip
Üniversite bölümü olarak yazılım düşünüyorum ve bir pc almam gerekecek. Tecrübesi olanlar için soruyorum sizce dizüstü mü almalıyım yoksa masaüstü mü ?
Cevap
Puan Ver
4
Puan Ver

Eğer üniversitede okuyacaksanız masaüstü yerine dizüstü almanızı öneririm. Keza herhangi başka bir yere götürebilirsiniz. Fakat ben PC'mi hiçbir yere götürmem olduğu yerde kalsın diyorsanız masaüstüde alabilirsiniz çünkü masaüstünde dizüstüne göre daha ucuza daha iyi sisyemler toplayabilirsiniz(tabii bu biraz sizi uğraştıracaktır.) Ve üniversitede yurtta kalma durumları olabiliyor dizüstü burada daha faydalı olacaktır. Bunlar benim düşüncelerim.

Teşekkür
Devamını Göster
Puan Ver
2
Puan Ver
Teşekkür
Hatırla
Takip
Biliyorum Bilgisayar ve yazılım konusu değil ama nasıl soracağımı bilemedim. Benim profilimde bazen 5 görünüyor bazen 105 bazen 200. Ne ifade ediyor bu? Ne anlama geliyor?
Öne Çıkarılan Cevap Öne Çıkarılan Cevap
Puan Ver
2
Puan Ver

  Kısaca  Uyum Puanı (UP) adını verdikleri bir puan sistemi. Yani Evrimsel uyum başarısı. Doğadaki canlıların evrimsel başarısını "uyum başarısı" isimli bir parametre ile ölçüyoruz.Bu parametre, birçok canlı için hayatta kalma süresi veya verilen yavru sayısı gibi objektif değerler oluyor. Bu konsepti Evrim Ağacı'nın puan sisteminin merkezine yerleştirdiler ve ortaya kısaca UP çıktı. Bu tarz sistemlere dijital teknolojilerde ve psikolojide oyunlaştırma adı veriliyor. Kişilerin bir site ile etkileşim miktarının sayısal bir karşılığının oluşmasını sağlıyor; böylece kullanıcı ile site arasındaki bağlantıyı güçlendiriyor. 

Evrim Ağacı oldukça açıklayıcı bir içerik üretmiş:) Nelerin kaç puan ettiğini burada güzel açıklamışlar.

https://evrimagaci.org/evrim-agaci-uyum-puani-up-sistemi-bir-siteyi-oyunlastirmak-560

Teşekkür

Kaynaklar

  1. evrim ağacı oldukça açıklayıcı bir içerik
Devamını Göster
Puan Ver
0
Puan Ver
5K
Adem Emre
Teşekkür
Hatırla
Takip
Cevap
Puan Ver
2
Puan Ver

Merhaba ! Aşağıya bıraktığım linkteki adımları uygulayarak yazmış olduğunuz bir yazınızı Evrim ağacında yayınlamanız mümkün.

https://evrimagaci.org/evrim-agacinda-icerik-yayinlamak-isteyenlerin-izlemesi-gereken-adimlar-6957

Teşekkür
Devamını Göster

Toplam 41 soru

Evrim Ağacı Soru & Cevap Platformu, Türkiye'deki bilimseverler tarafından kolektif ve öz denetime dayalı bir şekilde sürdürülen, özgür bir ortamdır. Evrim Ağacı tarafından yayınlanan makalelerin aksine, bu platforma girilen soru ve cevapların içeriği veya gerçek/doğru olup olmadıkları Evrim Ağacı yönetimi tarafından denetlenmemektedir. Evrim Ağacı, bu platformda yayınlanan cevapları herhangi bir şekilde desteklememekte veya doğruluğunu garanti etmemektedir. Doğru olmadığını düşündüğünüz cevapları, size sunulan denetim araçlarıyla işaretleyebilir, daha doğru olan cevapları kaynaklarıyla girebilir ve oylama araçlarıyla platformun daha güvenilir bir ortama evrimleşmesine katkı sağlayabilirsiniz.
Türkiye'deki bilimseverlerin buluşma noktasına hoşgeldiniz!

Göster

Şifrenizi mi unuttunuz? Lütfen e-posta adresinizi giriniz. E-posta adresinize şifrenizi sıfırlamak için bir bağlantı gönderilecektir.

Geri dön

Eğer aktivasyon kodunu almadıysanız lütfen e-posta adresinizi giriniz. Üyeliğinizi aktive etmek için e-posta adresinize bir bağlantı gönderilecektir.

Geri dön

Close
“Eğer zihninize egzersiz yaptırırsanız, tıpkı bedeninize yaptırdığınızda olduğu gibi o da acıkacaktır.”
Louisa May Alcott
Geri Bildirim Gönder