Betül Kacar

Astrobiyoloji, Abiyogenez, Moleküler Evrim

Mustafa Aydintepe
Takip
Dünyamızdaki yaşam karbon atomuna ve bileşiklerine bağlı olarak sürdürülüyor. Ayrıca suyu üç bu basınç ve sıcaklıkta üç halde bulmak da mümkün. Başka gezgenlerde bizim bilmediğimiz (örneğin kükürt ya da azota bağlı) bir yaşam mümkün mü? Dünya dışı yaşam araştırılırken bu da göz önüne alınıyor mu?
Uğur Aktaş
Takip
İnsan ırkının evrene yayılması yerine, sıra dışı ortamlarda bile canlanıp evrimleşebilecek hücresel seviyede DNA aktarımı daha mantıklı değil mi?
Takip
Canlılığın evrimi hakkında tonla içerik bulmak mümkün fakat başlangıcı hakkında kör gibiyiz. Sadece biyokimyasal deneyler hakkında -Türkçe- spesifik bilgi var. Sizden ricam organik maddelerin toplanması ve canlılık arasındaki süreç hakkında bilgilerinizi bizimle paylaşmanız. Teşekkürler.
Takip
Mikroskopla önümdeki masayı incelersem gözle görülmeyen canlılardan görebilir miyim? Bir başka deyişle neler görebilirm?
Ardahan Cebeci
Takip
Elektron transport zincirinin bir parçası olan kompleks 3 kendisine gelen aynı anda gelen 2 elektronu sitokrom cye vermek zorundadır ancak sitokrom c her seferinde sadece 1 tane elektron taşıyabilir. Kompleks 3 iradesi olan bir molekül gibi bir elektronu oyalar.Buna q cycle denir.Moleküler evrim bunun gibi olaylara bir açıklama getirir mi
Mehmet Türk
Takip
UFO öykülerinin gerçek olmadığını biliyorum. Ancak sıklıkla uzaylı profili; büyük gözler, kısa boy, uzun parmaklar, küçük ağız ve neredeyse olmayan burun, vb. gibidir. Bu bildiğimiz uzaylı imajı için, insan evriminin uzun bir süre sonra varacağı noktadan esinlenildiği iddia ediliyor. Bu evrime uygun bir iddia mı? O yönde mi evriliyoruz?
Takip
Astrobiyolog olmak için nasıl bir yol izlemeliyim. Tek istediğim astrobiyoloji ancak türkiyede ne yapabilirim hiç bilmiyorum. Ne okursam daha iyi olur? Tam bir karşılığı yok türkiyede ancak benim en büyük hayalim bu lütfen bana yardımcı olun. Teşekkürler.

“Bir zamanlar çok bilge, az bilgiliydik. Şimdi devasa bilgiye sahibiz; ancak bunca bilgiyle baş edecek bilgeliğe sahip miyiz?”
Jonas Salk