Betül Kacar

Astrobiyoloji, Abiyogenez, Moleküler Evrim

Takip Et
Canlılığın evrimi hakkında tonla içerik bulmak mümkün fakat başlangıcı hakkında kör gibiyiz. Sadece biyokimyasal deneyler hakkında -Türkçe- spesifik bilgi var. Sizden ricam organik maddelerin toplanması ve canlılık arasındaki süreç hakkında bilgilerinizi bizimle paylaşmanız. Teşekkürler.
Takip Et
Mikroskopla önümdeki masayı incelersem gözle görülmeyen canlılardan görebilir miyim? Bir başka deyişle neler görebilirm?
Ardahan Cebeci
Takip Et
Elektron transport zincirinin bir parçası olan kompleks 3 kendisine gelen aynı anda gelen 2 elektronu sitokrom cye vermek zorundadır ancak sitokrom c her seferinde sadece 1 tane elektron taşıyabilir. Kompleks 3 iradesi olan bir molekül gibi bir elektronu oyalar.Buna q cycle denir.Moleküler evrim bunun gibi olaylara bir açıklama getirir mi
Mehmet Türk
Takip Et
UFO öykülerinin gerçek olmadığını biliyorum. Ancak sıklıkla uzaylı profili; büyük gözler, kısa boy, uzun parmaklar, küçük ağız ve neredeyse olmayan burun, vb. gibidir. Bu bildiğimiz uzaylı imajı için, insan evriminin uzun bir süre sonra varacağı noktadan esinlenildiği iddia ediliyor. Bu evrime uygun bir iddia mı? O yönde mi evriliyoruz?
Cengiz Sezer
Takip Et
İlk canlı nasıl oluşmuştur?
Takip Et
Astrobiyolog olmak için nasıl bir yol izlemeliyim. Tek istediğim astrobiyoloji ancak türkiyede ne yapabilirim hiç bilmiyorum. Ne okursam daha iyi olur? Tam bir karşılığı yok türkiyede ancak benim en büyük hayalim bu lütfen bana yardımcı olun. Teşekkürler.

“Günbatımı hakkında ufak birkaç bir şey bilmek, onun romantikliğini bozmaz.”