Akademi & Üniversite

Mustafa Yok:)
Takip (1)
Ablamlar Danimarka'da yaşıyor ve ben lise eğitimime orda devam etmek istiyorum, kısaca orada okumam ve yaşamam için ne yapmam gerek ?
Puan Ver

Yurt dışında lise eğitimine devam etmen için gideceğin ülkenin dilinin bilmen veya Dünya'nın her yerinde kullanılan İngilizce'yi öğrenmen gerekir.Ve buna maddi durumun veya manevi durumun(Ailenin uzağında olursan özlem hasreti) yerinde olması gerekir.

Emircan Kılıç
Hatırla
Yapmak istediğim şey bilim yapmak değil onu piyasaya göre düzenleyip bilim adamlarıyla çalışmak örneğin beynin işleyişi hakkında doğru bilgiler edinip engellilere yönelik tedaviler yapmak istiyorum gibi. Ama her alanda çalışmak istiyorum. Bunun için şimdilik düşüncem endüstri mühendisliği okumak ve yanına da belki yazılım okumak. Sizin lisans ve lisans üstü eğitimdeki önerileriniz neler olur benim için merak ettiğim şey bu, şimdiden teşekkürler.

Puan Ver

Öncelikle yaşın 12 ise çok formül işine girme.Formüller kafanı karıştırır.Ama mesela Kuantum Fiziğini başlıcaksan isen bazı youtube kanalları(formulsuz anlatan youtube kanallarına)bir bak derim.

İlk konuları öğrenmekle başla,konuları öğrendikten sonra formülleri öğrenmeye başla fakat direk denklem işine girme Fizik sembollerini ezberle.

Abdulkadir Karadöngel
Hatırla
Şu anda bir diş hekimliği fakültesinde ikinci sınıf öğrencisiyim. Yan dal ve ÇAP gibi seçeneklerim yok ama özellikle teorik fizik alanında daha fazla bilgiye ulaşmak istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim.
Puan Ver

Fiziğe olan ilginiz adına öncelikle teşekkür etmem lazım ki, malesef ülkemizde sağlık eğitimi alan kişilerin oldukça temel bilimlerden uzak kaldığını görebiliyoruz. Tabii bunun sebebini burada irdelemek değil amacım.

Teorik Fizik derken, fiziğin bu kısmı oldukça geniş bir alana sahip. En basit düzeyde, kuantum mekaniğinden tutun, nonlineer dinamik sistemlere, mikroevrendeki herhangi bir atomaltı parçaçığın hareketinden, makroevrendeki gökcisimlerine kadar geniş bir spektrum var. Ekonomi yada nöroloji alanındaki günümüzde oldukça popüler olan fizik çalışmalarını da buna katabiliriz. Dolayısıyla bu iş kişinin ilgisine kalan bir iş. Mesele ilgi alanını seçebilmekte.

Ama şunu söylemek isterim ki fizikte bir alanda uzmanlaşabilmek hiç kolay bir iş değil. Açıkçası bir üniversite düzeyinde kişinin salt kendi çalışmaları ile bu yetkinliğe ulaşabilmesi çok çok zor . Hele ki fiziğin herhangi bir alt dalında uzmanlaşabilmek için sadece fizikten değil, matematikten ve diğer disiplinlerden (astronomi, istatistik) oldukça fazla sayıda ders alıp gecenizi gündüzünüze katıp çalışmanız gerekli. Peki lisans seviyesindeki bir eğitim yeterli mi uzmanlaşabilmek için ? Tabii ki hayır, yüksek lisans ve sonrasında doktora yapıp bir alanda uzmanlaşabilirsiniz.

Özellikle işin matematik kısmına(lineer cebir, diferansiyel denklemler, matris, fizikte matematik metodlar ders konuları) ve yazılım/program kısmına daha fazla önem vermelisiniz. Bunlar ciddi yıllar alan ve işin uzmanından öğrenilmesi gereken bilgiler.

Üniversite düzeyinde olmasa da bu fiziği öğrenmek isteme şevkinizi kırmamalı. Oldukça popüler bilim ve fizik kitapları var, okuyabilirsiniz. Çok sağlam fizik belgeselleri var, izleyebilirsiniz, aylık çıkan bilim dergileri var, alabilirsiniz ya da yabancı diliniz varsa yabancı fizik kaynaklarını takip edebilirsiniz.

Damla Şahin , Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Onaylı Kullanıcı

Öncelikle o mesleği sevip sevmediğinizi düşünmeniz gerekiyor. Eğer üniversitede aslında çok da istemediğiniz bir bölümde okursanız hem üniversite zamanı sizin için zor geçer hem de iş hayatınızda zorlanırsınız. Aklınızda bir meslek varsa eğer onunla ilgili detaylı araştırma yapmalısınız. Sizin kişisel özellikleriniz neler, istediğiniz meslek ne gibi özellikler arıyor? Bu tarz sorular üzerinde epeyce düşünmeniz gerekiyor.

Berkin Acun
Hatırla
Lisans düzeyinde bir öğrencinin, ders kapsamında yapılan bir araştırması; gerekli yeterlilikleri sağlarsa çalışma akademik bir şekilde yayınlanabilir mi? Böyle bir durumda nasıl yol izlenmeli?

Cevap: Evet yayınlayabilir.

Öncelikle bir hoca bulacaksınız. Bu gibi şeylere ilgili olduğunuzu ve gelecekte akademik kariyer hedeflediğinizi söyleyeceksiniz. Pek çok hocanın kendi yüksek lisans ve doktora öğrencileri olduğundan bir lisans öğrencisine zaman ayırmaya niyeti olmayacaktır ve sizi başından savmaya çalışacaktır. Fakat yeterince istekli ve bu gibi konularda yetenekli ve çalışkan olduğunuzu hocaya ıspatlarsanız, hocanın da hali hazırda dosyasına katması gereken puanlar varsa sizinle çalışmayı kabul edebilir. Bu sebeple profesör bir hocayla çalışma olanağınız oldukça düşüktür. Dr. öğr. üyesi (yrd. doç) unvanlı hocalar bu iş için en iyisidir.

Bir hocayla çalışmadan da herhangi bir dergiye ücretini yatırarak makale gönderebilirsiniz fakat makalenizin yayınlanması çok düşük ihtimaldir. Zira derginin hakemleri hocasız bir lisans öğrencisini pek dikkate almaz, size üstün körü yapmanız gereken düzeltmeleri söylerler fakat bir hoca gözetiminde olmadan o düzenlemeleri bir lisans öğrencisinin tek başına yapabilmesi çok zordur. O yüzden böyle bir işe hocasız kalkışmanızı tavsiye etmem. Sonucunda boşa kürek çektiğinizle kalabilirsiniz.

Baturalp Koyun
Puan Ver

Biyoloji okuman alan açısından daha mantıklı ama ülkedeki üniversitelerin biyoloji bölümleri ne yazık ki çok kaliteli olmadığından genetiği öneririm. İyi bir yerde okuyabilirsen yurtdışında veya türkiyede zooloji alanında yapabilirsin bence.

Hey You
Hatırla
Merhabalar yatay geciş hakkında sorum olacaktı. Daha önce merkezi puanım ile bir üniversiteden şuan okuduğum üniye geçiş yaptım. Peki şuan okuduğum üniversitenin içinde farklı bir bölüme merkezi puanımla geçiş yapabilir miyim? Yatay geçiş yalnızca bir kez yapılıyor diye biliyorum ama kurumiçi yatay geçiş için de geçerli mi bu durum?
Puan Ver

Merkezi puanınızla bir kere yatay geçiş yapabiliyorsunuz, ama aynı okulun içinde isterseniz(özellikle aynı fakültelerse) not ortalamanızla(GNO) geçiş yapabilirsiniz. Bu olayın okuldan okulda kuralları çok değişiyor, ama kesinlikle not ortalamasıyla geçiş yapabileceğini söyleyebilirim, istediğin bölümün yatay geçiş kontenjanlarını öğrenmen gerekir. İstediğin bölümün bölüm sekreteriyle konuşmanı tavsiye ederim en kısa zamanda.

İpek Koç
Hatırla
asıl amacım yazılım sektörüne yönelmek ama bir yandan matematik okumayı da çok istiyorum bu ikisini birleştirebileceğimi söyleyenler oldu. Özellikle ODTÜ veya Bilkent matematik bölümünden yazılıma yönelmek hayal mi? Veya daha orta-düşük seviyeli okullarda bilgisayar mühendisliği mi tercih etmeli?
Puan Ver

Selam öncelikle şunu söyleyeyim yazılım ile matematik birleştirmek hayal değildir keza ikisi de birbirini tamamlar.Yazılım,diğer mühendislikler gibi olmayıp kişiye bir şey katmaz çünkü yazılım okunmadan da aynı seviyeye gelinebilecek bir bölümdür.Matematik ile birleştirmek hem işini kolaylaştırır hem de kâğıt üstünde birleştirince iş imkanın artar(diploma,bilgiyi paraya dökmektir).Bilgisayar mühendisliği ise yazılımı da kapsayan geniş bir alandır.İş imkanı da haliyle fazladır.Biraz geç gördüm kusuruma bakma tercih yapmışsındır şimdiye kadar :) benden tavsiye kendini geliştir bu kulvar biraz dolu haliyle aradan sivrilmen gerekir.Python ile başla C-sharp ile devam ettir.

Safa Öksüz
Takip (1)
Merhaba. Erasmus + ile Polonya'da öğrenimime devam etmekteyim.Buradan ayrılmadan yurt dışında uygun bir yerde staj yapabileceğim yerler arıyorum.
Developer .
Hatırla
Selamlar. ben 9 sınıf öğrenciyim okuduğum meslek lisesini hiç sevmiyorum o sebepten nakil talebinde bulundum istediğim Anadolu Lisesi'nin kontenjan sayısı 3 benimse sıram 3 sizce girebilir miyim?
Alim Karaçay
Takip (2)
Puan Ver

İngilizceyi öğrenebilmeniz için nasıl bir yol izleyeceğinizi kaynakta ki makalede görebilirsiniz. Adım adım seviyenize göre kelime haznenizi nasıl geliştireceğinizden tutun, basit bilim sitelerine çeşitli linkleri de bulabilirsiniz. Keyifli okumalar.

1. Evrim ağacı
Teşekkür
Merhabalar. Hemşirelik öğrencisiyim. Yüksek lisansımı hemşirelikten farklı bir bölümde yapmak istiyorum. Fakat bunun şartları neler bilmiyorum.
Puan Ver

Biyoloji bölümü okuyup İnsan Kaynakları yüksek lisansı yapmış biri olarak bunun mümkün olduğunu belirtebilirim. Bir çok özel üniversite bu konuda sizden herhangi bir sınava girmenizi bile istemeyecektir. Fakat Devlet üniversiteleri Ales puanı istemektedir. Ayrıca hangi alanda yüksek lisans yapacaksanız o alandaki Ales puanını tutturmanız gerekmekte. Diyelim tutturdunuz yapılacak mülakatta jüriyi de ikna etmelisiniz.Ayrıca tüm bunlara başvurabilmek için yeterlilik olarak açıklanan kriterleri de sağlamanız gerekmekte. Bazı alanlarda, Örneğin; Hemşirelik bitirip Eczacılıkta yüksek lisans yapmak isterseniz red edilirsiniz. Çünkü bahsettiğim kriterleri büyük oranda karşılayamayacasınız. Tabi umudumuzu yitirmeyelim. Düzenli bir çalışma ve araştırma ile hepsini başarmanız mümkün. Yeter ki istekli olun ve jüriyi de buna inandırın. Zorluklarına gelecek olursak; bu alanda lisans eğitimi almış kişiler ile yarışacaksınız ve bilimsel hazırlık almanız önerilmez ise doğrudan belli bir bilgi birikiminiz varmış gibi dersler almaya başlayacaksınız. Burada bütün olay sizin azim ve istikrarınız. Çalışırsanız her şeyi başarabilirsiniz yeter ki inananın. Başvurmak istediğiniz üniversite ve YL programının mülakat sorularına ulaşma şansınız varsa ulaşın. Bu bölümlerde YL yapan başka kişiler ile irtibat kurmaya çalışın. Gerekirse bölüme giderek hocalar ile görüşün ve kendinizi tanıtın. İyi günler dilerim.

1. marmara uni
  2. beykent
Hatırla
Üniversitede fizik okumak istiyorum ancak sorularım var. Yakınımda Gebze Teknik Üniversitesi var. Rica ersem bir eğitim görevlisi ile röportaj yapıp laboratuvarları görebilir miyim?
Emircan Tepe
Takip (1)
Boğaziçi Üniversitesinde fizik öğrenimi dünya ile kıyaslayınca nasıldır? Mezunları üniversitede akademik kariyerine devam etmek isterse, ne gibi zorluklarla karşılaşabilir? en iyi ortalamadan birine sahip olmak isteyen birinin lisans hayatı genelde nasıl olur?
Puan Ver

Mesele temel bilimlerde lisans eğitimi olunca, işlenilen müfredat açısından Türkiye'deki seçkin üniversitelerle Dünyanın geri kalanındaki üniversitelerin çok büyük bir farkının olmaması bir çok konuda olduğu gibi bu konuda da Türkiye'nin geri kaldığı gerçeğini değiştirmez.

Bulunduğu ülkenin toplumunun; sanat, soyut düşünce, özgürlük, bilimsel sorgulama yada bunların tam tersleri ile birlikte hataların ölümcül olduğu sınavlar ve düşünmeyi sığlaştıran ''yanıt odaklı'' eğitim gibi parametrelere bağlı olarak yetişmiş olması, ülkenin refahına olduğu gibi bilim kültürüne ve dolayısıyla da üniversitelerinin temel bilimlerdeki lisans eğitimine de etki eder.

Yani, hiç bir eğitimbilimsel karşılığı olmamakla birlikte kaliteli insan yetiştirmek üzerine kurulmamış bir sınav sisteminden gelerek girilen bir üniversite ile yurt dışındaki gibi adayları, akademik başarıları ile birlikte özel ilgi alanlarından ders dışı aktivitelerine, geleceğe dair hayallerinden katıldıkları sosyal sorumluluk projelerine kadar bir çok açıdan değerlendirip kabul eden bir üniversite hem eğitim açısından hem de diğer pek çok açıdan farklı olsa gerek.

Öyleyse kısaca denilebilir ki kendi yazdığı kitabı ders kitabı olarak okutan hocalardan ders almak, alanında Dünyanın en iyi akademisyenlerinin en son yaptığı çalışmaları deneme amaçlı öğrencilerine anlattığı dersleri içeren bir üniversitede okumakla; , Türkiye'nin en iyilerinde de olsa, Boğaziçi'nde okumak bir olmaz.

Okurken öğrenilen bilgiler ve kazanılan kültür aynı olamayacağı gibi Master ve PhD olanakları ve akademik camiadaki saygınlık da aynı olamaz.

Ancak, illa Türkiye'de okuyacağım deniliyorsa lisansüstü programlarda en çok yurt dışı bağlantısı olan üniversitelerden bir tanesi Boğaziçi Üniversitesidir.

En iyi ortalamaya gelince, dersler ne kadar ağır olursa olsun eğer tutkunuz Fizik ise Dünyanın neresinde okursanız okuyun, Fizik okumak sizin için Dünyada cennetti yaşamak demektir,(yurt dışı daha güzel bir cennet) tutkunuz, yoğunluğunuzdan şikayet etmenize engel olduğu gibi say ve gayretinizin karşılığını da almanız en nihayetinde kuvvetle muhtemel.

Yani lisans hayatı zor olur ama ne kadar zor olursa da o kadar da güzel olur, Fiziğe olan aşkınıza bağlı...

Hatırla
ÜNİVERSİTEDE FİZİK BÖLÜMLERİ EZBERE DAYALI MI YOKSA DENEY GÖZLEM VE MANTIĞA DAYALIMI BUNU MERAK EDİYORUM CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM.
Mahmut .
Takip (1)
Makalenin nasıl yazılabileceğini basit ve öz bir şekilde öğrenmek istiyorum. Araştırdığım yerler bana göre ağır bir dille anlatıyor.
Puan Ver

Makale, Tez, Proje gibi çalışmaların ortak özelliği spesifik olmasıdır. Konu seçilir araştırmalar yapılır kaynaklar not edilir akademik bir dille yazıya dökülür metin içi alıntılar ve sonunda kaynaklar yazım sırası ile belirtilir. Bu kadar...

Hatırla
Ticarî menfaatin elde edileceği konularda yapılacak araştırmaların finanse edilmesi, bilim etiği ni olumsuz etkiliyor denilebilir mı?
Puan Ver

Bilim etiğini olumlu yada olumsuz etkilemesi şahsen öznel bir durumdur. Çünkü bildiğim kadarıyla bilim etiğinin bir kitabı yada anayasası bulunmuyor. Ben bilim etiğini belli noktalarda umursamayan birisi olarak bu yazıyı yazmak istedim.

Bilim etiği açısından çoğunluğun olumsuz gördüğü olayların insanlık tarihi açısından büyük önemi vardır. Asıl bu zamanlardaki gelişimler(başlangıçlar) bilimi bir adım öteye taşır. Her zaman insanoğlunu aynı ortamda tutarsan gelişimde bu derece düz olur. Dünya üzerindeki en büyük örnek yeni dünyanın aztek ve inka toplumları olabilir. Her millet ortama uygun gelişimler gösterir. Yeni dünya yöreleri belli bir alanda yaşamış bize soyut bir toplumdur. Yeni dünya ortamının küçüklüğünden kaynaklı olarak yaşanan ortam hep stabildi ve bu yüzden gelişimde belli bir doğrultuda oldu.

Dünyadaki önemli bilimsel reformların I. ve II. dünya savaşında gerçekleştiğini gözüm kapalı söyleyebilirim. Motorlu araçların yaygınlaşması, bilgisayarlar, uçak teknolojisi, jet teknolojisi, atom teknolojisi... Gerçekten çok fazla örnek bulunuyor.

Sonuç olarak bilimin gelişmesi için farklı ortamlara sokulmalıdır. Ortam yada şartlar ne kadar etik olmasa da bu zorunludur. Bu yüzden bilim etiği kavramını kullanmayı ve onu bir sabit, sınırlayıcı olarak kabul etmeyi reddediyorum.

Diyojen 1
Hatırla
Amacım bilim yapmak genel olarak. Hangisinde bu konuda daha çok tatmin olabilirim?
Puan Ver

Bilgisayar bölümü, kaliteli yerlerde okumak istersen puanı yüksek ve sayısal isteyen meslektir. Kendini elektrik mühendisliğine göre daha çok geliştirebileceğin bir bölümdür bilgisayar bölümü. Tavsiyem bilgisayar bölümünü seçmen olur. Ama yeteneğin hangisine yatkınsa onu seçmen ilk önce kendin için faydalı olur :)

Halil Çiftçi
Teşekkür
Evrimsel psikolojiyle dair kaynakları okumayı seviyorum aklımda bir kaç konu var dikkat çekebilecek, sizce daha erken mi makale yazmak için?
Gürsel Ataman
Hatırla
Öncelikle merhabalar. Trakya Üniversitesinde Makine Mühendisliği 2. Sınıf öğrencisiyim. Şu anki not ortalamam 3,82. Mezun olduktan sonra yurtdışında yüksek lisans yapmak istiyorum. Sizce bu not ortalamasıyla mezun olursam, mezun olduğum okul sebebiyle bir dezavantajım olur mu?
Tolga Ay , Üniversite Öğrencisi

Aslında bu duruma farklı bir bakış açısından bakmak lazım. Şöyle ki Almanya'daki bir teknik üniversiteye başvuru yapacaksın diyelim, kanımca o üniversitenin Trakya Üniversitesine bakış açısı ile İstanbul Teknik Üniversitesine olan bakış açısı farklı değildir. Fark nerede ortaya çıkar? (örnek üzerinden devam ediyorum) - İTÜ'nün müfredatı daha uygundur, İTÜ zamanında yurtdışı ünileri ile bağlantı yapmıştır, derslerini almış olduğun hocaların sana olan referansı, vb gibi şeyler fark yaratır. Demek istediğim dolaylıdır aslında, direkt olarak "Trakya Üniversitesi de neymiş" denilip geçilmez. Sen belli kriterleri sunamıyor olabilirsin üniversitenden kaynaklı olarak. Eğer ciddi bir eksiğinin olduğunu düşünmüyorsan, çekinme sen de dene şansını. Böyle demesi kolay tabii, umarım ekonomik olarak bu sürece hazırsındır.

Kolaylıklar dilerim

Berkay Evcil
Hatırla
geçtiğimiz yil liseden mezun oldum.Felsefeye buyuk bir ilgi duyuyorum ve kendimi bu alanda donatmak istiyorum.Bu ya da sonraki yil sinava girecegim.
Tolga Ay , Üniversite Öğrencisi

Sana verebileceğim cevap, felsefe bölümünü hangi üniversitede okumak istediğine göre değişir. Demek istediğim, inglizce eğitim dili olan bir üniversitede okuyacaksan, hazırlık sürecinde dilini elbette geliştirmen faydalı olur, fakat odtü vb. ünilerde okuyacaksan ayrıca ders de çalışmalısın. Bu yüzden hem dil öğrenmek hem de ders çalışmak biraz sancılı olabilir. İngilizce hazırlıkta, 1 yıl içerisinde bile güzel bir ilerleme kaydedebilirsin. Felsefe bölümünün sana neler vaad edeceğini söyleyemiyorum, psikoloji öğrencisiyim çünkü. En azından şunu diyebilirim: her şey senin kendini ne kadar geliştireceğine bağlı. Staj yerimde odtu felsefe mezunu doktora öğrencisi vardı, bilişim bilimleriyle ilgileniyordu, tabiki de teolerinde felsefe bölümünden kazanmış olduğu deneyim/bilgi vardı. Buradan çıkaracağın sonuç felsefe bitirdin diye felsefe bazlı çalışmalar yürütmek zorunda değilsin.

Toparlayacak olursak, yabancı dilini bulduğun her fırsatta geliştir, bir yerlerden başla. Bu biraz serüven gibidir. Umarım güzel bir üniversitede, hayallerini yakalarsın, ama unutma ki ülkemizde bu bölümün önü kısıtlı gözüküyor. En azından bunları bilerek hareket etmen daha faydalı olacaktır.

Dip not: voscreen, learnersdictonary, cambridge ingilizce basit okuma kitapları bana yardımcı olmuştu.

“Herkes öğrenmek ister; ancak kimse bunun bedelini ödemek istemez.”
Juvenal