Silikonlu Hücre Memeleri!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

CRISPR (Clustered Regularly InterSpaced Palindromic Repeats) kelime anlamı olarak düzenli aralıklarla bölünmüş palindromik (sağdan ve soldan aynı okunan) tekrar kümeleri içeren DNA segmentleridir. Bağışıklık sistemi üzerindeki etkileri yanında genlerin de düzenlenmesine yardım sağlıyor bu yöntem. Örneğin bir hücrede kabaca silikon yapacaksak, Cas9 proteini ile silikon yapıcı RNA karşılığı birleşip RNP oluşturur. Sonra hücreye verilir ve gidip DNA'daki karşılığına kesip, yerleşir. Böylece artık hücremizin büyük memeleri olur. Buna da moleküler düzeyde ''silikon yaptırmak'' denilebilir. Tabi hücrelerin ''memeleri'' yoktur, bu işin esprisi.

Karikatür: Pedromics