Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Dünya'nın en büyük ve en saygın bilim dergisi olarak kabul edilen Science, Darwin'in onuruna özel ek hazırladı ve "Evrimsel Düşüncenin 200 Yılı" şeklinde sundu. Bu özel sayıda, 2009 Darwin Yılı içerisinde Science dergisinde basılan onlarca evrimsel biyoloji makalesi arasından yapılan derlemelere, Darwin tarafından yazılan makalelere ve Darwin-bilim-evrim üçgeniyle ilgili detaylara yer veriliyor.

Ekte yer alan başlıkların bazıları şöyle:

1. Darwin'in İlhamı, Darwin'in Efsanesi
  2. Yaşamın Dünya'da Başlangıcı Üzerine
  3. Sanat ve Sembolizmin Kökeni Üzerine
  4. Fotosentezin Evrimi Üzerine
  5. Çiçekli Bitkilerin Evrimi Üzerine
  6. Alexander von Humboldt ve Dünya'nın Genel Fiziği
  7. Alman Evrimini Yapmak: Çeviri ve Trajedi
  8. Darwin'in Orjinalliği
  9. Kızıl Kraliçe ve Court Jester: Türlerin Çeşitliliği ve Biyotik ile Abiyotik Faktörlerin Zaman İçerisindeki Etkisi
  10. Ekolojik Türleşmeye ve Alternatiflerine Kanıtlar
  11. Bakteriyel Türlerin Mücadelesi: Genetik ve Ekolojik Çeşitliliğe Anlam Katmak
  12. Denge, Brezilya Atlantik Ormanındaki Sıcak Bölgelerin Genetik Çeşitliliğini Öngörüyor

Dergi, bunu tüm Dünya'nın beğenisine, ücretsiz olarak şuradan sunuyor.

Ayrıca dergi, devrimci lider Che Guavera ile özdeşleşen İspanyolca deyiş "Viva la revolucion!" (Yaşasın devrim!) cümlesini, popüler bilimde sıkça kullanıldığı gibi çevirerek, "Viva la evolucion!" (Yaşasın evrim!) şeklinde hazırladığı t-shirt'ü de okurlarının beğenisine sundu! Bu t-shirtleri, Science dergisine abone olan herkese ücretsiz olarak veriyor.

Böylece Dünya'nın en güçlü bilim dergisi, evrimsel biyolojiye özel bir selam vermiş, bilim içerisindeki kıymetli yerine bir defa daha vurgu yapmış oluyor. Biz de, selamımız her ne kadar Science yanında küçük kalacak olsa da, buradan bütün bilimseverlere naçizane selamlarımızı sunuyoruz. Umuyoruz Science'ın bu muhteşem ekini siz de bizim gibi beğenirsiniz.

İyi okumalar.