• Gen benzerliği (genetik benzerlik) ne anlama gelir?

Genetik benzerlik, ele alınan iki türün ya da tür grubunun genomlarının (var olan bütün genlerinin toplamının) birbirlerine olan benzerlik oranı olabileceği gibi, bu tür veya tür gruplarının sadece belli başlı gen bölgelerinin birbirine benzerliği anlamına da gelebilmektedir.Gen benzerliğinden söz ederken,

• İnsanın atalarının derileri ne renkti?

İnsan soyunun, yani Hominidae ailesinin günümüzden yaklaşık 4 milyon yıl öncesine kadar olan atalarının deri renginin beyaza yakın bir esmer olduğu, bu zamanlardan sonra ise giderek koyulaşarak siyahi bir renge evrimleştiği düşünülmektedir. Ancak günümüzdeki tüm insanlarının yaşayan son atalarının deri

• Örümcekler kaç gözlüdür?

Örümcekler, yaygınlık sırasına göre 8, 6,4 ve 2 gözlü olabildiği gibi; gözsüz de olabiilrler. Özellikle mağara yaşamına uyum göstermiş türlerde gözlerin köreldiği görülebilir. Foelix, Rainer F. (1996). Biology of Spiders. 198 Madison Ave. NY, New York, 10016:

• İnsan evrimi sona erdi mi?

Diğer türlerin ve kendi geçmişindeki hızına göre yavaşlamış olsa da, hayır, insanın evrimi durmamıştır. İnsanların son birkaç bin yılda evrildiğine ve evrilmeye de devam ettiğine ilişkin kanıtlar mevcuttur. • İnsan genomundaki çeşitliliğin analiz edilmesinden elde edilen

• Ara form olarak bilinen Archaeopteryx tam bir kuş değil mi?

Hayır, tam bir kuş değildir. Dinozorlar ile kuşlar arasında geçiş özelliği gösterir. Ancak ilk kuşsu dinozor türü de değildir.Sahip olduğu temel kuş özellikleri şunlardır: • Uzun, harici burun delikleri vardır. • Çene kemiklerinden olan quadrat kemiği ve quadratojugal kemiği

• İndirgenemez karmaşıklıktaki yapıların evrilmiş olabilmesi mümkün mü?

Evet, evrimsel süreçlerle her türlü biyolojik karmaşıklığın evrimleşmesi mümkündür. İndirgenemez karmaşıklık, "tek bir parçası çıkarıldığında işlevini yitiren bir sistem" ya da "yarım olduğu zaman işlevsiz olacak olan sistem" olarak tanımlanıyorsa; bu onun sadece, işlevinde herhangi bir değişiklik olmaksızın parçalarının teker teker

• Yaşayan fosiller evrimi çürütmez mi?

Eğer yaşayan fosiller, aynı canlının günümüzdeki hâli arasında fark bulunmayan veya pek az fark bulunan fosiller olarak tanımlanıyorsa, hayır evrimi çürütmez. Evrim teorisi canlıların morfolojik olarak evrimleşmek zorunda olduğunu söylemez. Hatta değişmeyen bir ortamda dengelenmiş (sabitleyici) seçilim, canlıyı olabildiğince değişmemiş

• Kutup ayısı, bir deniz memelisi midir?

Evet.Kutup ayılarının denizel memeli (ya da deniz memelisi) sayılmasının sebebi, "denizel memeli" kavramının taksonomik olarak pek de açık olmamasıdır. Tanımına göre, bir canlının deniz memelisi sayılabilmesi için, deniz ortamında avlanıyor olması gerekmektedir. Deniz memelisi sayılan 128 türün her birinin denizde