• Yumurta kabuğu, yumurta içeriğinden önce mi oluşur, sonra mı?

Sonra.Sanılanın aksine kuşların ve sürüngenlerin yumurtaları öncelikle kabuk zırhı oluşup, sonradan içeriği oluşacak şekilde üretilmez. Hatta yumurtayı üreten canlıların kabuk oluşumuna neredeyse hiç katkısı yoktur. Yumurta, öncelikle kabuğun içeriği oluşacak bir şekilde üretilir, sonrasında giderek büyür. Bu büyümenin belli bir

• Seks spor yerine geçer mi?

Hayır. Seks sırasında ortalama şiddette yapılan bir spora göre çok daha az kalori harcanır. Ancak seksin sağlığa sayısız katkısı yok değildir.Yapılabileceği ortalama süre ve yaktığı kalori bakımından incelendiğinde, seksin bir egzersiz türü olmadığı görülmektedir. Tabii ki her çiftin seks

• Mutasyonlar genoma bilgi ekler mi?

Her zaman değil ama evet, eklerler. Mutasyonlar tanımı gereği genetik kodda meydana gelen rastlantısal değişimlerdir. Bu değişimlerin sonuçları duruma ve türe göre birbirinden farklı olabilir. Çoğu mutasyon neredeyse hiçbir değişim yaratmaz ve nötral etkilidir. Nötr mutasyonlar bir araya gelerek uzun vadede

• Yediğimiz yumurta doğmamış civciv mi?

Hayır. En azından çok büyük ihtimalle hayır.İlk olarak şu anlaşılmalıdır: Gallus gallus domesticus isimli kuşun dişisi olarak bildiğimiz "tavuklar", sağlıklı oldukları durumda her gün yumurtlayabilirler. Yumurta, dişinin üreme hücresidir. Bir horoz tarafından döllense de, döllenmese de kabuğu da dahil olmak üzere

• Yakın Sebep ile Nihai Sebep arasındaki fark nedir?

Temel bilimler ve özellikle biyoloji söz konusu olduğunda, bir olayın neden ve nasıl gerçekleştiğini açıklayan teoriler, belli bir konuya iki farklı seviyede yaklaşırlar: yakın sebep (proximate cause) ve nihai sebep (ultimate cause). Yakın (yaklaşık) sebep, bir yapının, davranışın veya organın o

• İnsanın büyümesi ne zaman durur?

Ortalama bir insanın özellikle boy açısından büyümesi yaklaşık olarak 20 yaşında sonlanır. Bir diğer deyişle, 20 yaşından sonra bir insanın gözlenebilir biçimde uzaması pek olası değildir (bazı istisnalar olsa da).2011 yılında North Carolina Üniversitesi tarafından yapılan çalışmada insan leğen kemiğinin

• İnsan türü tek bir ırk mıdır?

Evet, insanlar, biyolojik olarak tek bir ırktır. Biyolojide ırklar, siyasettekinden farklı tanımlanmaktadır.Biyoloji dahilinde ırklar, bir takım izolasyon mekanizmaları ile tanınırlar. Bir tür içerisindeki farklı popülasyonların ırk olarak tanımlanabilmesi için, o popülasyonların birbirleriyle hiçbir irtibatının bulunmaması ve bulunamaması gerekmektedir.

• Penissiz kuşlar nasıl çiftleşiyorlar?

Birçok kuş türünün erkeklerinin penisi bulunmamaktadır veya oldukça körelmiş halde bulunmaktadır. Bu sebeple penissiz kuşlar, insanların ufak çocuklarına kimi zaman söyledikleri bir "pembe yalana" benzer bir biçimde, bir çeşit "öpücük" ile çoğalırlar. Ancak bu öpücük, hayal edilenden biraz farklıdır.Tüm amfibiler,

• Sebze nedir? Meyve nedir? Domates meyve midir?

Meyve (İng: "fruit"), çiçekli bitkilerin çiçek kısmındaki bazı özel dokulardan gelişen ve içerisinde üreme organlarının parçalarını ve kimi durumda bazı ek dokuları içeren kısmıdır. Çiçekli bitkilerin üreme yapıları olan çekirdekler, bu meyve içerisinde

• Evrimdeki ara türler neden bugün yaşamıyorlar?

Yaşıyorlar; çünkü günümüzde var olan tüm tür, kendilerinden önceki türler ile kendilerinden evrimleşecek "gelecek türler" arasında bir ara türdür. Ancak tarihteki meşhur ara türlerin birçoğu günümüzde yaşamamaktadır. Bunun sebebi, "atanın yerini alma" denen bir mekanizmadır (doğa yasasıdır). Evrimsel süreçte türlerin diğer

• Evrimi öğrenmek için hangi kitapları okumak gerekir?

Bu sorunun cevabını iki aşamada incelemek lazım:Bilimin içinden olmayan insanlar için bilimi öğrenmenin en kolay yolu, popüler bilim kitaplarını okumaktır. Bir diğer deyişle, herhangi bir kitapçının "Bilim" köşesindeki kitaplara göz atmaktır. Bu kitaplar genelde çok kolay anlaşılır olacaklardır; ancak konuya

• Canlılar neden üremeye karar verdiler? Üremeden de evrimleşemezler miydi?

Canlılar üremeye karar vermediler. Evet, üremeden de evrimleşebilirlerdi, ancak evrimsel sürecin başlangıcındaki kimyasal, fiziksel ve sonradan oluşan biyolojik koşullar bunun haricinde bir çözüme izin vermedi. Dolayısıyla üremek, bir nevi kaçınılmazdı.Doğaya baktığımızda tüm canlıların bir şekilde üreyerek varlıklarını gelecek nesile aktardığını

• Kediler neden dışkılarını gömerler?

Bu davranış, kedilerin evrimsel geçmişinden kaynaklı içgüdüsel bir davranıştır. Bunun iki sebebi vardır:Vahşi kediler normalde alanlarını dışkı ve idrarlarıyla belirlerler, böylece yabancı hayvanların kendi alanlarına girmelerine engel olurlar. Dolayısıyla vahşi doğada güçlü olan bir kedigil (jaguar ya da kaplan gibi)

• Gen benzerliği (genetik benzerlik) ne anlama gelir?

Genetik benzerlik, ele alınan iki türün ya da tür grubunun genomlarının (var olan bütün genlerinin toplamının) birbirlerine olan benzerlik oranı olabileceği gibi, bu tür veya tür gruplarının sadece belli başlı gen bölgelerinin birbirine benzerliği anlamına da gelebilmektedir.Gen benzerliğinden söz ederken,