Şüphecilik ve Sahtebilim

Şüphecilik ve Sahtebilim: Bilim Dışı İddialara Karşı Bilimsel Gerçekler... Evrim Ağacı ekibi olarak bilimsel şüphecilik ile sahtebilim türleri üzerine araştırma yapmanın ve bu araştırmaları sizlerle paylaşmanın gerekli olduğunu düşünüyoruz. Hatalı ve bazı durumlarda zarar teşkil edebilecek düşüncelerin ve

Dişiler... Erkekler...

Bu albümümüzde, Dünyaca ünlü zoolog Dr. Desmond Morris'in kitaplarından temel alarak, insan türünde dişilerin (kadın) ve erkeklerin evrimlerine ve bu evrimsel süreçte edindikleri farklı özelliklere kısa notlar halinde bir bakış atacağız. Bu albümümüzdeki amaç erkeklerin ve dişilerin birbirlerine olan üstünlüklerini veya

Bilim Tarihi: Bilimin Aydınlık Geçmişi ve Bugünü

Bilimde Bu Hafta/Ay serisi, ScienceAlert, IFLS, The Universe gibi sayfaların hazırladığı görsellerin Evrim Ağacı tarafından Türkçeye çevrilmesiyle oluşturulmaktadır. Evrim Ağacı, bu çeviriler için tüm izinlere sahiptir. Ayrıca kendi hazırladığımız görselleri de buradan sunacağız.ÇMB (Evrim Ağacı)

Abiyogenez ve Panspermia

Abiyogenez, Biyokimya, Astrobiyoloji ve Panspermia: Canlılığın Yapısı, Var Oluşu ve Yayılımı Her ne kadar Evrim Kuramı canlılığın nasıl başladığıyla doğrudan ilgilenmese de, Evrimsel Biyoloji'nin verilerini kullanarak araştırmalar yapan ve bulgularıyla Evrim Kuramı'nın doğruluğunu farklı açılardan gösteren çok önemli bir bilim

Embriyoloji ve Ebeveynlik

Embriyoloji ve Ebeveynlik: Anne-Babalar, Yavrular ve Doğumlar Hepimiz özellikle hayvanların yavrularına özellikle ilgi duyarız ve onlar gözümüze hoş gelir. Bunun sebebi, insan türüne ve genel olarak primatlara, bir miktar da memelilere has güçlü empati duygusudur.    Bu albümümüzde çeşitli türlerin

Sanat ve Edebiyat Eserlerinde Bilim...

Sanat ve bilim, birbirinden ayrılamaz iki parçadır. Sanatçılar, bilimsel gerçekleri doğru ve gerçeğe yakın yorumladıkları sürece halkın bilimden daha fazla haberi olabilir. Bu sebeple, sanatçılara çok büyük bir sorumluluk ve bilim insanlarının bilimi halka anlaşılır bir dille indirme konusundaki eksiklerini