Yeni yıla yepyeni bir albümle girmek istedik! Bu albümümüzde, sizlere kendi vücutlarınızı biraz daha yakından tanıyabilmemiz için, evrimsel kökenlerine dair de birçok veriye sahip olduğumuz 100 ilgi çekici gerçekten bahsedeceğiz. Vücudunuzun pek çok organına ve bölgesine yönelik olacak bu gerçeklerin, kendinizi tanımanıza katkı sağlayacağını umuyoruz.

İnsan Gözü, Kızılötesi Işığı Görebiliyor!

Washington Üniversitesi Tıp Fakültesi’nden bilim insanları, belirli koşullar altında retinanın kızılötesi ışığı algılayabildiğini duyurdular. Normalde, “görme” dediğimiz olay şöyle gerçekleşir: “foton” adı verilen ışık parçacıkları gözün retina tabakası tarafından emilir ve bu emilim, algılanan ışığı “görmemizi” sağlayacak olan molekülleri (“fotopigmentleri”)