Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

İnsanda Çeşitlilik Bulma Pratiği

Aramızda hala varyasyonların (evrimsel çeşitliliğin) oluşmadığını ve yaşamadığını mı sanıyorsunuz? İnsanda da, diğer tüm canlılarda olduğu gibi çok geniş bir genetik varyasyon vardır. Bu varyasyon, vahşi doğada yaşıyor olsaydık bize ciddi avantajlar ve dezavantajlar sağlayacaktı. Bunların seçilmesi ve elenmesi sonucu,

Evrime Dair...

EVRİM Rastgele/Tesadüf demek değil. Gelişmek demek değil. Ömür içerisinde farklı forma dönüşmek demek değil. Cansızlıktan canlılığın oluşumu (abiyogenez) demek değil. Evrenin kökeni demek değil. Sosyal Darwinizm

Fillerin Evrimi

Fillerin ve yakın akrabalarının evrimsel değişimini ve akrabalık ilişkisini gösteren harika bir görsel... Sol tarafta "Ma" olarak belirtilen, "milyon yıl" cinsinden zamandır. Ayrıca evrim ağacı üzerinde, filler ve atalarına ait keşfedilen bazı fosiller de görülmektedir. Kaynak: JSATC

Çıplak Maymun

Dünyaca ünlü İngiliz hayvanbilimci, davranışbilimci, sosyobiyolog ve popüler yazar Desmond Morris, Homo sapiens, yani "modern, düşünen insan" türünü tanımlarken bu kalıbı kullanmıştı: Çıplak Maymun. Çünkü insanın bir maymun, daha spesifik olaraksa bir insansı maymun türü olduğu çok açık. Ancak bizi birazcık

Evrimin Halk Tarafından Kabulünde Türkiye Sonuncu!

Bu artık biraz eski bir araştırma olsa da, Türkçeye kazandırmak ve paylaşmak istedik. Dünya'nın refah düzeyi, bilime erişim kolaylığı, eğitim düzeyi, araştırma yoğunluğu en yüksek olan ülkelerde, Evrim Kuramı'nın halk tarafından kabul edilme oranlarının son derece yüksek düzeylerde olduğunu biliyor

Evrim Devam Ediyor!

Sadece 1987 ile 1991 yılları arasında (4 yılda) yayınlanan makalelerde 400 civarında türleşme ve ortak bir atadan ayrılarak evrimleşme örneği tespit edildiğini ve bunların hepsinin makale dergilerinin bilim komitelerince tasdiklendiğini biliyor muydunuz? Artık biliyorsunuz. Bu komiteler arasında Nature,

Irklar ve İzolasyon: Biyolojik Olarak Irk Nedir?

“Irk” sözcüğü üzerinden dönen tartışmalar sadece Türkiye’de değil, Dünya’nın birçok ülkesinde, farklı zaman dilimlerinde kavgalara, tartışmalara ve anlaşmazlıklara neden olmuş, çoğu zaman üzücü sonuçlar doğurmuş bir sorundur. Bu soruna bilimin gözlerinden baktığımızda, oldukça anlamsız ve yersiz bir sürtüşmeden söz ettiğimiz