Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

Yürümenin Evrimine Dair Yeni Kanıtlar

Manchester Üniversitesi'nden araştırmacıların keşfettikleri yeni bir fosilin analizi, sulardan karalara geçen evrimsel süreçte yürümenin evrimine ait önemli bir keşfe imza atıldığını ortaya çıkardı. Yaşam Bilimleri Fakültesi'nden Dr. Robert Sansom'ın analiz ettiği, günümüzden 370 milyon yıl önce denizlerde yaşamış olan Euphanerops cinsi çenesiz

Dört Üyeli Atalarımızın Ayak İzleri

Evrimsel süreçte denizlerden karalara geçişin lop yüzgeçli balıklar ve spesifik olarak akciğerli balıklar üzerinden olduğunu ve yüzgeç yapılarının öncelikle ayaksı yapılara, sonrasında karaya geçişle birlikteyse bildiğimiz dört üyeli (uzuvlu) hayvanların bacaklarına evrimleştiğini biliyoruz. İrlanda'da bulunan Valentia Adası'nda, 385 milyon yıl

Genetik Benzerlikler ve Paylaşılan Genetik Hatalar

Bilim camiası içerisinde sıklıkla duymanız mümkündür: türlerin genetik haritalarına bakarak evrimsel geçmişlerinin çıkarılması ve birbirleriyle olan akrabalık ilişkilerinin belirlenmesi... Şempanzelerle genlerimizin %98 benzer olması ama bir pirinç bitkisiyle bu oranın %60'lara kadar düşmesi, bir bakteriyle ise %2-3 arasına kadar gerilemesi.

Evrimin Embriyolojik Kanıtları

Evrime bilimsel olmayan ve olamayacak bir temelde karşı çıkan insanların, evrimin embriyolojik kanıtlarından bahsedildiği zaman yüzlerinin gülmesinin ve hemen "söyleyecekleri bir sözleri" olduğunu sanmalarının bir nedeni vardır: Evrimsel biyologların bu konuda ellerinde olan tek veri olduğunu sandıkları 1868-1870 arasında basılan

Evrim İş Başında: Kertenkelelerde Yumurtlamadan Doğuma Evrim

Ekteki görsele dikkatlice bakacak olursanız sarı karınlı üç parmaklı dağ kertenkelesine ait embriyoları, vücudunun içerisinde ışık küreleri olarak görebilirsiniz.Avustralya kertenkelesi yavrularını yumurtalamadan canlı olarak doğuruyor. Bu evrim, bilim insanları tarafından iş başında yakalandı. Yeni Güney Galler'in ılık kıyı şeritlerinde sarı-karınlı

Balinaların Arka Bacakları ve Evrim

Bu görseldeki çizimler, Mısır ve Pakistan tepelerinde keşfedilen balina fosillerinin birebir çizimleridir. Bu fosillerin yanında midye, salyangoz ve diğer denizel canlı fosilleri de bulunmuştur. Yukarıdan aşağıya sırasıyla modern bir Grönland balinası (Balaena mysticetus) ile balinaların ataları olarak bilinen 38 milyon

Kuşların Evrimi Üzerinden Geçiş Fosillerini Anlamak...

Darwin'in ortaya koyduğu Evrim Teorisi sayesinde, yer altından çıkarılan fosillerin, günümüzde yaşayan canlıların ataları olduğunu artık biliyoruz. Ancak bu açıklamaya göre, atasal formlar ile günümüzde yaşayan formlar arasında geçişleri gözleyebileceğimiz fosiller de bulunmalıdır. En azından, ana gruplar arasındaki evrimsel geçişleri

Evrimi Çürütmek ve Sıralılık Kuralı

Sıralılık Kuralı, 18. yüzyıl paleontologlarından William Clift tarafından, Darwin'den çok önce keşfedilmiş bir doğa yasasıdır. Aslında doğrudan evrime işaret eden bu paleontoloji ilkesine, ancak Darwin tarafından biyolojik bir anlam kazandırılabilmiştir. Darwin'den sonra da 1958'de Eiseley ve 1980'de Dugan tarafından geliştirilmiştir.