Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)
  • Lenski Deneyi

Lenski Deneyi'nde Sitrat Sindiriminin Evrimi

Lenski Deneyi, evrimin gözle görülebilir olduğunu ve doğada gerçekten işlediğini gösteren ikonik deneylerden biridir. Lenski Deneyi gibi sayısız deney yapılarak evrimin bilimsel geçerliliği ispatlanmıştır; ancak bu deneyin her zaman ayrı bir yeri olacaktır. Daha fazlasını buradan öğrenebilirsiniz. Lenski deneyinde

• Virüslerle Bakteriler Arasındaki

Virüslerle Bakteriler Arasındaki ''Kayıp Halka'' Keşfedildi!

10 sene kadar önce keşfedilen Mimivirüs'ten sonra, daha güncel adıyla Megavirus chilensis türünden sonra, bilim insanları virüs dünyasındaki en büyük şekil ve genetik komplekslik düzeyine ulaştıklarını düşünüyorlardı. Mikrometre boyutundaki çapları ve 1.100'den fazla genleriyle bu devasa virüsler, Acanthamoeba cinsi amipleri enfekte

Tuhaf Organizma Evrim Ağacı Üzerinde Benzersiz Köklere Sahip!

Norveç'in Oslo kentinin 30 km güneyinde, Ås şehrindeki gölün tortularında yaşayan mikro-organizmanın genetik analizi, araştırmacıların dünyadaki ilk yaşamın nasıl olduğunu anlamalarını sağlıyor. Uzaktan Akrabalık: Norveçteki tek hücreli organizmanın "insanoğlunun en uzak akrabası" olduğu söyleniyor. Şu ana dek bildiğimiz organizmalardan öylesine

Zararlı Mutasyonlar ile Yararlı Mutasyonların İlişkisi

Yapılan çalışmalar popülasyonların evrimine dair muhteşem bir gerçeği açığa çıkardı. Hesaplamalara göre, zararlı mutasyonların yayılması, yararlı mutasyonların birikme hızını yükseltiyor.  Çevresine neredeyse tamamen uyum sağlamış bir popülasyon düşünün. Çevresel koşulların da sabit olduğu varsayıldığında, doğal seçilim baskısının fiilen bulunmadığı bir

• Kambriyen Patlaması

Kambriyen Patlaması'nın Hızı ve Gizemi Çözüldü!

Uyarı: Bu haberi okumaya başlamadan önce, lütfen şuraya tıklayarak Kambriyen Patlaması ile ilgili soru işaretlerinizi azaltıp, bilimsel olarak ne olduğunu öğreniniz. Sonrasında bu makalenin kalan nadir sorunu nasıl çözdüğünü daha iyi anlayabilirsiniz. Teşekkürler. --- Modern hayvan türlerinin günümüzden yarım

Kuşlarda ve Timsahlarda Üyelerin Evrimi ve Körelmesi...

Hollanda'nın en köklü üniversitelerinden olan Leiden Üniversitesi'nden Dr. Merijn de Bakker, Dr. Mike Richardson  ve arkadaşları, timsahlar ve kuşlardaki vücut üyelerinin (parmaklar ve parmak kemikleri gibi) evrimiyle ilgili Nature dergisinde yayınladıkları makaleyle bu canlıların evrimine ışık tuttular. Evrim, doğal seçilim ile

Erken Etçillerin Evrimini Oksijen Sağladı!

Yeni araştırma, etoburların tarih öncesi kökeninin savunan iki rakip teori arasında uzlaşma önerdi.  Oksijen olmasaydı etoburlar var olamazdı. Etoburlar olmasaydı, 540 milyon yıl önce başlayan türlerin ve vücut formlarının çeşitliliğini artıran evrimsel bir patlama olan Kambriyen Patlaması yaşanamazdı. Yeni bulgular