Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

Primatların En Yakın Kuzeni Kemirgenler...

Bilim insanları sadece tür bazında akrabalıklarla değil, taksonominin daha üst basamakları arasındaki akrabalık ilişkileriyle de ilgilenirler. Örneğin aileler, sınıflar, takımlar, şubeler gibi taksonomik birimler arasındaki akrabalık ilişkileri, evrimsel biyologlar için çok büyük önem arz etmektedir. Çünkü bu ilişkilerin netleştirilmesi, daha

Pangolinler ve Etçillerin Yakın Akrabalığı

Kimi zaman "pullu karıncayiyen" olarak bilinen "pangolin" isimli memeli hayvanların evrimsel süreçteki en yakın akrabaları, uzun bir süre boyunca tespit edilememiş, Evrim Ağacı üzerinde sürekli farklı noktalara konulmuşlardı. Günümüzde sadece Afrika ve Asya'daki tropikal bölgelerde yaşayan ve gerektiği zaman yuvarlanarak

Seks Yapmak İçin Mi Ayağa Kalktık?

İnsanlar olası eşlerinin cinsel başarısını daha iyi algılayabilmek için iki ayak üzerinde yaşayacak şekilde evrimleşmiş olabilirler.  Yıllar önce olmasına rağmen, o kadar travmatik bir anı ki, sanki dünmüş gibi hatırlıyorum: yaşlıca bir profesör beni kelimenin tam anlamıyla duvara "çiviledi" ve