Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

DNA’mızın Çoğu Hurda mı?

T. Ryan Gregory'nin Ontario şehrinde Guelph Üniversitesi'ndeki laboratuvarı, DNA'larının ortaya çıkmasını bekleyen ölü ve yaşayan canlılarla dolu genomik bir hayvanat bahçesi gibi: Akrepler kendi teraryumlarında gizlenmekte, tarantulalar kapların altında uyuklamaktadır. Evrimci bir biyolog olan Gregory ve öğrencilerinin Kuzey Kutbu'na yaptıkları keşif gezilerinde topladıkları dondurulmuş örümcekler

Zorlukların Üstesinden Gelen Fare

İnsanların olduğu her yerde fareler de vardır. Neredeyse hiçbir hayvan bizim tarafımızdan oluşturulan yaşam alanlarına bu kadar iyi uyum sağlamamıştır. Bu nedenle, Almanya’nın Plön şehrindeki Max-Planck Evrimsel Biyoloji Enstitüsü’nden Diethard Tautz için evrimin çalışma şekline model sistem olarak bu

Stanford Felsefe Ansiklopedisi: Kültürel Evrim

Evrimle ilgili teoriler, en geniş tanımıyla, türlerin neden bu şekilde olduklarını açıklamaya çalışır. Çoğu evrimciye göre bu, türlerin sahip olduğu karakteristik adaptasyonları açıklamak anlamına gelir. Ayrıca türler içindeki çeşitliliği açıklamak anlamına da gelir. Modern kültürel evrim teorilerinin bu iki madde

Karmaşıklığın Bedeli Var mı?

Makale Arkası: Haiyang Hu ve ark. tarafından Nature Ecology & Evolution degisinde “Constrained Vertebrate Evolution by Pleiotropic Genes” (Türkçesi: Pleyotropik Genler* İle Ormurgalıların Zorlamalı Evrimi) isimli 2017 yılı makalesi yayınlanmıştır. (*Pleyotropik gen: Birden fazla fenotipik özelliği etkileyen tek bir gen)

Beynin Evrimi

İnsan beyninin evrimine dair bugüne kadar hazırlanmış en harika grafiklerden birini Türkçeye kazandırmak istedik. Bu grafikte beynin büyümesi, birçok diğer grafiktekinin aksine "zincirleme" olarak değil, Eski Dünya Maymunları ve onlardan ayrılarak evrimleşen, bizim de içinde bulunduğumuz Kuyruksuz Maymunlar'a ait bir

Stanford Felsefe Ansiklopedisi: Evrim Nedir?

Biyoloji biliminde güncel anlamıyla evrim, genellikle bir popülasyonun zaman içerisinde biyolojik çeşitlilik oranındaki değişiklikler anlamına gelir. Evrim, tek bir yazı ile enine boyuna değinilmeyecek kadar geniş bir konu olduğu için, bu yazının başlıca amacı, daha derin tartışmaların bulunduğu diğer yazı