Bu albümümüzde Evrim Kuramı'na ait ders niteliğinde bilgiler, örnekler ve kanıtlar sunmaktayız. Birçok ders kitabından faydalandığımız ve doğrudan, oradan çektiğimiz fotoğrafları bilgi haline dönüştürdüğümüz albümümüzde, aynı zamanda evrimsel değişimlere doğrudan kanıtlar sunan deneylere ve araştırmalara da yer vereceğiz. Bunun haricinde, literatür içerisinde bulunan sıradışı ve sıradan birçok örneği aktaracak, evrimle ilgili öğrenilmesi gereken akademik bilgilere yer vereceğiz.

Albümümüzün, evrimle ilgili bir şeyler öğrenmek; ancak bunları kulaktan dolma bir biçimde değil, bilimsel bir biçimde yapmak isteyenler için çok faydalı olacağını düşünüyoruz. Dolayısıyla evrime dair bilgilerinizi sıradışı hale getirebileceğiniz bir albüm haline getirmek için çabalayacağız.

Umarız herkes için faydalı olur. İyi okumalar.

Hazırlayan: ÇMB (Evrim Ağacı)

Karmaşıklığın Bedeli Var mı?

Makale Arkası: Haiyang Hu ve ark. tarafından Nature Ecology & Evolution degisinde “Constrained Vertebrate Evolution by Pleiotropic Genes” (Türkçesi: Pleyotropik Genler* İle Ormurgalıların Zorlamalı Evrimi) isimli 2017 yılı makalesi yayınlanmıştır. (*Pleyotropik gen: Birden fazla fenotipik özelliği etkileyen tek bir gen)

Beynin Evrimi

İnsan beyninin evrimine dair bugüne kadar hazırlanmış en harika grafiklerden birini Türkçeye kazandırmak istedik. Bu grafikte beynin büyümesi, birçok diğer grafiktekinin aksine "zincirleme" olarak değil, Eski Dünya Maymunları ve onlardan ayrılarak evrimleşen, bizim de içinde bulunduğumuz Kuyruksuz Maymunlar'a ait bir

Stanford Felsefe Ansiklopedisi: Evrim Nedir?

Biyoloji biliminde güncel anlamıyla evrim, genellikle bir popülasyonun zaman içerisinde biyolojik çeşitlilik oranındaki değişiklikler anlamına gelir. Evrim, tek bir yazı ile enine boyuna değinilmeyecek kadar geniş bir konu olduğu için, bu yazının başlıca amacı, daha derin tartışmaların bulunduğu diğer yazı

Duman, Ateş ve İnsan Evrimi

İlk insanlar ateş yakmayı keşfettiğinde hayat birçok açıdan daha kolay hale geldi. Isı, ışık ve korunma için ateşin etrafında toplandılar. Ateşi yemek pişirmek için kullandılar ki bu da onlara çiğnenmesi ve sindirilmesi zor olan çiğ besinlerden daha çok kalori sağladı.

Bitki Nörobiyolojisi?