Bu albümümüzde dünyada en çok tür sayısına (1 milyon - 2 milyon) sahip hayvanlar olan böcekleri inceleyeceğiz. (Belirli zaman araklıklarında yeni bir böcek türü ile albüm genişleyecektir.)

Böcekler Hayvanlar aleminin Eklem bacaklılar şubesinde ve bu şubenin Altı bacaklılar alt şubesinde yer alırlar. Kitin yapılı dış iskelet, üçlü vücut yapısı (baş, göğüs, karın), üç çift eklemli bacak, birleşik göz ve iki antene sahiplerdir. Yaşam döngüleri çok çeşitlidir ancak birçoğu yumurtlama iledir. Büyümeleri elastik olmayan bir dış iskelet ile engellenir ve gelişimlerinde birkaç deri değiştirme gereklidir. Palezoik Çağ süresince böceklerin çok büyük boyutlara ulaştığı fosil kayıtlarında görülmüştür (55-70 cm uzunluğunda kanat genişliğine sahip helikopter böcekleri). Bunun sebebinin yüksek oksijen oranının (şimdiye kıyasla %50 fazla) düşünülmektedir. Böcekler çiçekli bitkilerle birlikte evrimleşmiştir. Böceklerin evrimi ve çeşitlenmesinde sperm rekabeti çok önemli bir rol oynamaktadır. Dişiler çok sayıda erkekle çiftleşerek daha fazla genetik çeşitliliğe sahip birey oluşturabiliyor. Temel olarak böcekler yürüme, uçma ve yüzme ile hareket ederler.

GB (Evrim Ağacı)