Bu albümümüzde dünyada en çok tür sayısına (1 milyon - 2 milyon) sahip hayvanlar olan böcekleri inceleyeceğiz. (Belirli zaman araklıklarında yeni bir böcek türü ile albüm genişleyecektir.)

Böcekler Hayvanlar aleminin Eklem bacaklılar şubesinde ve bu şubenin Altı bacaklılar alt şubesinde yer alırlar. Kitin yapılı dış iskelet, üçlü vücut yapısı (baş, göğüs, karın), üç çift eklemli bacak, birleşik göz ve iki antene sahiplerdir. Yaşam döngüleri çok çeşitlidir ancak birçoğu yumurtlama iledir. Büyümeleri elastik olmayan bir dış iskelet ile engellenir ve gelişimlerinde birkaç deri değiştirme gereklidir. Palezoik Çağ süresince böceklerin çok büyük boyutlara ulaştığı fosil kayıtlarında görülmüştür (55-70 cm uzunluğunda kanat genişliğine sahip helikopter böcekleri). Bunun sebebinin yüksek oksijen oranının (şimdiye kıyasla %50 fazla) düşünülmektedir. Böcekler çiçekli bitkilerle birlikte evrimleşmiştir. Böceklerin evrimi ve çeşitlenmesinde sperm rekabeti çok önemli bir rol oynamaktadır. Dişiler çok sayıda erkekle çiftleşerek daha fazla genetik çeşitliliğe sahip birey oluşturabiliyor. Temel olarak böcekler yürüme, uçma ve yüzme ile hareket ederler.

GB (Evrim Ağacı)
www.facebook.com/treeofevolution
www.evrimagaci.org

Uğur Böceği (Uç Uç Böceği)

Tür adı Coccinella septempunctata. Coleoptera (Kınkanatlılar) takımından, Coccinellidae (Uğurböcekleri, Gelinböcekleri) familyasından. Familyaya dair olan hayvanlar özellikle yarım küre şeklinde görünen vücutlarıyla tanınırlar. Bu Yedinoktalı gelinböceğimiz de, familyanın en tanınmış olan türüdür. Kısaca Uğurböceği denir ve kendisi bu ünüyle

Söğütoyan

Tür adı Cossus cossus. Lepidoptera (kelebekler) takımından ve Cossidae (Odunoyanlar) familyasından. Avustralya’da yüzlerce tür barındıran bu familya kelebeklerin ilkel olanlarındandır. Ağız parçaları körelmiş bir haldedir. Gece hayvanlarıdırlar ve genelde akşam karanlığını, hatta daha geç vakitleri tercih ederler uçuşa geçmek için.

Altındiş

Tür adı Chrysopa carnea. Planipennia (=Neuroptera) (Sinirkanatlılar) takımından, Chrysopidae familyasından. Aslında herkesin tanıdığı böceklerdendir. Akşam karanlığında ve gece özellikle ışığa gelirler. Camlara tutunan, parlak altın gözlü nadir hayvanlardır. Familyanın tüm üyeleri parlak altın renginde görünen iki büyük bileşik göze sahiptir.

Çam Örücü Yaprak Arısı

Tür adı Acantholyda nemoralis. Hymenoptera (Zarkanatlılar) takımından, Pamphiliidae (Örgülü yaprakarıları) familyasından. Familyanın ismi tırtıllarının kendilerini ve birçok bireyi bir arada tutacak şekilde örgü yapmalarından gelmektedir. Bulundukları ağaçlar dışkı ve deri atıkları ile bulanmış ağlarla kaplıdır. Yaptıkları örgüler sayesinde hareket edebilen

Bazinga Böceği!

BAZINGA!  Ailemizin teorik fizikçisi Sheldon Cooper'ın efsanevi dizi karakterinin şerefine isimlendirilmiş bir böcek olduğunu biliyor muydunuz? Tür adı Euglossa bazinga olan bu arı türü Brezilya’da keşfedilmiş. 130 tane türden biri olan orkide arılarındandır. Uzun bir süre bu tür Euglossa ignita

Boynuzlu Ağustos Böceği

Tür adı Centrotus cornutus. Homoptera takımından, Membracidae familyasından. Familyanın üyeleri değişken renkleriyle bilinir, boyları nadiren 12 mm.’yi geçer. Otlardan ve diğer bitkilerden özsuyu emerek beslenirler. Yumurtalarını bitkilerin içine koyarlar ve yılda 1-2 döl verirler. Türlerin çoğu Güney Afrika’da bulunur, ama

165 Milyon Yıllık Kadim Aşk!

Kuzeydoğu Çin’de ortaya çıkarılan bir fosilde, dünyanın en eski böcek çiftleşmesi keşfedildi. Birbirlerine sarılmış halde bulunan bu böcek çifti salya böcekleri (Froghoppers) olarak bilinir. Bugünlerde hala kendilerini bir bitkiden diğerine hoplarken görebilirsiniz bir kurbağa gibi. Böcekler de ürer, bunun için

Mavi Kanatlı Birgün Sineği

Türün adı Baetis tricaudatus. Ephemeroptera (Birgün sinekleri= Mayıs sinekleri) takımından, Baetidae familyasından. Takımın en küçük türlerini bu familya içerisinde bulabilirsiniz. Arka kanatlar çok küçüktür, hatta bulunmadığı da olur. Nimf halleri dar vücutlu olarak karşımıza çıkar. Solungaçları karın segmentlerinin yanlarında bulunur.

Yeşil Gözlü Yusufçuk