Bu albümümüzde dünyada en çok tür sayısına (1 milyon - 2 milyon) sahip hayvanlar olan böcekleri inceleyeceğiz. (Belirli zaman araklıklarında yeni bir böcek türü ile albüm genişleyecektir.)

Böcekler Hayvanlar aleminin Eklem bacaklılar şubesinde ve bu şubenin Altı bacaklılar alt şubesinde yer alırlar. Kitin yapılı dış iskelet, üçlü vücut yapısı (baş, göğüs, karın), üç çift eklemli bacak, birleşik göz ve iki antene sahiplerdir. Yaşam döngüleri çok çeşitlidir ancak birçoğu yumurtlama iledir. Büyümeleri elastik olmayan bir dış iskelet ile engellenir ve gelişimlerinde birkaç deri değiştirme gereklidir. Palezoik Çağ süresince böceklerin çok büyük boyutlara ulaştığı fosil kayıtlarında görülmüştür (55-70 cm uzunluğunda kanat genişliğine sahip helikopter böcekleri). Bunun sebebinin yüksek oksijen oranının (şimdiye kıyasla %50 fazla) düşünülmektedir. Böcekler çiçekli bitkilerle birlikte evrimleşmiştir. Böceklerin evrimi ve çeşitlenmesinde sperm rekabeti çok önemli bir rol oynamaktadır. Dişiler çok sayıda erkekle çiftleşerek daha fazla genetik çeşitliliğe sahip birey oluşturabiliyor. Temel olarak böcekler yürüme, uçma ve yüzme ile hareket ederler.

GB (Evrim Ağacı)
www.facebook.com/treeofevolution
www.evrimagaci.org

Tırtıllar Nasıl Yürüyorlar?

Kelebeklerin larvalarını biz daha çok tırtıl olarak biliyoruz. Bu daha yavru olan hayvanların hareketi doğal olarak uçma hareketini gerçekleştirebilen ebeveynlerinden oldukça farklıdır.  Tırtılları incelerseniz rahatlıkla görebileceğiniz üzere sadece toraks denilen göğüs bölgelerinde değil abdomen (=karın) kısımlarında da bacağı andıran uzantılar

Böceklerde Bağışıklık Sistemi

Eğer bir savaştan bahsediliyorsa savunmadan da bahsedebiliriz demektir. Doğa bir savaş alanı deriz, ama esas nokta burada savunmanın nasıl işlediğidir. Yaşamın yeryüzünde başladığı ilk andan itibaren savunma mekanizmaları da gelişmeye başlamıştır. 2.5 milyar yıl önceye baktığımızda karşımıza çıkan protozoonlar neredeyse

Dev Su Böcekleri

Fotoğrafta bir Evrim Ağacı okurunun Bursa'nın Karacabey semtinde çektiği Dev Su Böceği olarak da bilinen Belostomatidae ailesinden bir üyesi görülüyor. Kimi zaman "parmak ısıran" veya "timsah böceği" olarak da biliniyor ve bunun bir sebebi var: bu böceklerin "rostrum" ismi verilen ve

Bir Böceğin Yaşam Döngüsü

Böcekler yumurtadan çıktıktan sonra metamorfoz geçirerek çeşitli formlardan geçerler ve nihayetinde yetişkinliğe ulaşırlar. Metamorfoz süreci, bir böcek popülasyonu içerisindeki farklı görevdeki bireylerin oluşabilmesini mümkün kılar. Örneğin görselde gösterilen askerler, kanatlı yetişkinler, birincil yetişkinler, neotenik böcekler metamorfoz sayesinde yumurtadan çıkan benzer

Lezzetli Mopan Kurtları

Tür adı Imbrasia belina olan İmparator güvelerinin larvaları Afrika’nın ekonomisinde önemli böcekler olarak yer alırlar. Angola, Namibya, Zimbabwe, Botswana ve Güney Afrika gibi pek çok Afrika ülkesinde olgun larvalar beslenme amacıyla toplanırlar. Bu böceklerin yaşam alanlarını larvaların konak

Hoş Mantar Böceği

Bu güzel hayvanın adı "hoş mantar böceği". Evet, cidden. Adı da kendisi gibi sevimli yani. Erotylidae olarak bilinen böcek ailesinin bir üyesi. Ailesinde yaklaşık 100 farklı cins ve binlerce tür yer alıyor. Genellikle bitkiler ve mantarlar üzerinde beslendiği için adı

Tekila Kurtları!

Bunlar Tenebrio molitor olarak da bilinen un kurtları. Karanlık böcekler arasında bulunan tür, genelde larva evresinde 2.5 santimetre civarında, yetişkinken ise 1.8-2 santimetre boyundadır. Bu zavallıcıklar, yaşam mücadelesini sürdürmeye çalışırken, biz insanlar tarafından yakalanarak genelde evcil hayvan yemi olarak kullanılırlar:

Keman Böceği

Borneo, Brunei yağmur ormanlarında çok ilginç bir böcek yaşar. Şekli kemanı çağrıştıran bu böceğin bilimsel adı Mormolyce phyllodes’tir. Coleoptera takımından, Carabidae familyasındandır. Evet, kendisi kara fatmalarla aynı çatı altındadır ama bir asaleti yok mu kendisinin?