Dilbilim: Dillerin ve Konuşmanın Bilimi

İnsanı "insan" yapan özelliklerden birisi kuşkusuz diğer hiçbir hayvanda olmayan bir şekilde karmaşık iletişim becerileri kurabilmemiz, diller inşa edebilmemiz, bu dillerin evriminin bizim evrimimizi doğrudan etkileyebilmesi ve daha nicesi... Bu albümümüzde, dillerin kökenleri, evrimleri ve hayatlarımızla ilişkisi üzerine yazılar bulacaksınız.

İşaret Dili ile Müzikte Anlam İlişkisi

Müzikte anlamı nasıl keşfederiz? Yeni yapılan bir dilbilimsel analize göre, hiç akla gelmeyecek bir yere, işaret diline bakarak bu konuya ilişkin bazı bilgiler edinebiliriz. Fransa Ulusal Bilim Araştırmaları Merkezi (CNRS) bünyesindeki Jean-Nicod Enstitüsü’nde kıdemli araştırmacı ve New York Üniversitesi’nde ayrıcalıklı

Dil Tarihi Miti: Diller Tek Bir Tarihi Paylaşmıyor

Bir dil mitine göre diller tek bir tarihi paylaşmaz ama farklı bileşenler farklı yörüngelerde farklı oranlarda evrimleşir. Pasifik dilleri üzerine yapılan geniş çaplı bir çalışma, dilbilgisi değişimini yönlendiren güçlerin sözcüksel değişimi yönlendiren güçlerden farklı olduğunu ortaya koymaktadır. Sözcük değişime karşı

İşaret Dilleri Nasıl Evrim Geçiriyor?

Simi Etedgi kameraya hikâyesini anlatırken öne doğru eğildi: 1963 yılıydı ve Etedgi, Fas’tan İsrail’e yola çıktığında henüz 15 yaşındaydı. Yeni bir ülke için yola çıkan yüzbinlerce insandan biriydi. Ancak, konuşurken öne doğru eğilişi sıradan bir hareket değildi. Şimdi 68 yaşında

Renk İsimlerinin Evrimi

Renklerin adlandırılması, uzun zamandır algılama, dil ve doğal dünyanın kategorizasyonu arasındaki bağlantıyı açığa çıkarma, insan kültürü ve biliş çalışmalarında ilgi konusu olmuştur. Hem antropoloji hem de bilişsel bilim çalışmalarındaki önemli sorulardan biri, dünya dillerinin renk adlandırmasında niçin tekrarlanan benzerlikler gösterdiğidir.