Canlılarla ilgili sayısız şey biliyoruz. Peki ya bu az bilinen gerçekleri?

Kılıç Burunlu Balıkların Farkları

Pek bilinmemesine rağmen kılıç balığı, aslında diğer ikisinden farklı taksonomik ailededir. Göğüs (pectoral) ve sırt (dorsal) yüzgeçlerinin farkı, sınıflandırmada kullanılan en belirgin özelliklerdir. Kılıç balığının köpekbalığı benzeri zarsız, tek sırt yüzgeci bulunur. Bu iki aile üyelerinin toplamına billfish denir.

Karınca Taklit Eden Zıplayan Örümcek

Taklitçilik, doğada görülen önemli savunma stratejilerinden biridir: Kelebek renklerini taklit eden güvelerden tutun da yaprak taklidi yapan böceklere kadar sayısız taklitçilik örneği görmek mümkündür. Buradaki videoda da bir zıplayan örümceğin, bir karıncanın hareketini taklit ettiğini görüyoruz. (Video dili İngilizcedir.) Karıncalar

Vücuttaki Trilyonlarca Saat Nasıl Zaman Tutuyor?

Ana görselde gördüğümüz mavi-yeşil alg proteinleri gibi tekil proteinler, yirmidört saatlik ritimleri düzenlemeye yardımcı oluyor. Carrie Partch, ilk keşfi yaptığı zaman doktora sonrası döneminin sonlarındaydı. Yapısal biyolog Partch, insan proteinlerinden oluşan bir veri tabanını gözden geçiriyor ve bu proteinler ile üzerinde çalıştığı proteinler arasında benzer noktalara sahip