Biyoteknoloji ile ilgili içeriklerimizi bulacağınız albümümüzdür.

Biyoçimento Binaları Güçlendiriyor

Oturduğumuz binaları, okullarımızı, köprülerimizi düşünecek olursak etrafımız adeta betonarme yapılarla çevrili. Estetik kaygılar şöyle dursun, sağlamlık ve dayanıklılık açısından betonun önemi yadsınamaz bir gerçek. “Biyoçimento” denilen yepyeni bir çimento sayesinde bina temellerinin korunması işi, artık, genetik yapısı değiştirilmiş bakterilere emanet.

Deri Hücrelerinden Canlı Fare Yaratmak Mümkün!

2013 yılında Kyoto Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada yaratılan yeni bir farenin kökeni, üreme hücrelerine değil, deri hücrelerine dayanmaktadır! Araştırmayı yürüten biyologlar olan Katsuhiko Hayashi ve Mitinori Saitou, fareyi üretecek olan sperm ve yumurta öncülü hücreleri, deri hücrelerinden farklılaştırarak üretmeyi başarmışlardır.

Yapay Böbrekler 2020 Yılında Geliyor!

İki yılı aşkın bir süre önce Vanderbilt Üniversitesindeki bilim insanları, böbrek yetmezliği çeken insanların vücutlarına yapay bir böbrek takabilmeyi hedeflediklerini söylediler. Nanoteknolojideki yeni gelişmeler, böylesi hayat kurtarıcı bir sistemi mümkün kılabilir.  Doktorların organ nakline güvenmek istememelerinin sebebi açık: Dünya çapında