Bilim camiasında yaşanan gelişmeleri aktardığımız, bilgi altyapısı ve arşivi yaratmaktan ziyade modern bilimdeki gelişmelerden haberdar olmanızı mümkün kılacak albümümüzdür. Bu albümdeki içeriklerin büyük bir çoğunluğu yabancı kaynaklardan birebir çeviridir. Fakat bunun haricinde, kendi yaptığımız özgün bilim haberlerini de görmeniz mümkündür.

Büyük Deha Stephen Hawking, 76 Yaşında Hayatını Kaybetti!

Ailesinin yaptığı açıklamaya göre, ünlü fizikçi ve çağımızın en büyük dehalarından Stephen Hawking, 76 yaşında hayata gözlerini yumdu. Ölüm sebebi açıklanmamış olsa da, Cambridge/İngiltere'deki evinde "huzur içinde öldüğü" belirtildi. Galilei Gelileo'nun 300. doğum gününde doğmuş olan Hawking, Albert Einstein'ın 139.

Zika Virüsü Taşıyan Sivrisineklerle Biyomücadele!

Amerika'da MosquitoMate adlı bir firma  Aedes aegypti türü sivrisineklerden 20.000 kadar erkek örneği Florida'da saha denemesi amacı ile doğaya saldı. Neden böyle bir şey yaptılar diye sorabilirsiniz. Çünkü bu sivrisinekler, Wolbachia alı bir bakteri ile efekte edilmiştir. Bu bakteri ile enfekte olmuş

Bulunan En Eski Oymalar İnsanlık Tarihini Yeniden Yazıyor!

İnsan atalarımız tarafından yapıldığı bilinen en eski oymalar, 430,000 ve 540,000 yaş arasında olduğu belirlenen fosilleşmiş bir deniz kabuğunda, Endonezya'da bulundu. Uluslararası bir bilim insanı ekibi, antik insanlar tarafından yapıldığı bilinen en eski tasarlanmış kalıp örneğini buldu. Endonezya Java adasında

• Kuantum Dolanıklık ile 3000 Atomu

Kuantum Dolanıklık ile 3000 Atomu ''Dolamak''

Bir çift atom altı parçacığın, hiçbir fiziksel bağlantıları olmadan ve aralarındaki mesafeden bağımsız olarak, aynı anda birbirinin durumlarını etkileyebilmesine “kuantum dolanıklık” denir. Birbirlerinin özelliklerini etkileyebilen bu parçacıklar ise “dolanık parçacıklar” olarak adlandırılır.  Örneğin, elimizde A ve B adlı iki dolanık

Kuşlara Ait En Kapsamlı Evrim Ağacı Çıkarıldı!

Kuşların soy ağacını haritalandırmak için yapılan oldukça önemli uluslararası bir çalışma dinozorları yeryüzünden silen toplu soy tükenmesinden sonra kuşların bugün yaşayan 10,000 türe nasıl evrimleştiğini gözler önüne seriyor. 20 ülkeden 200’ü aşkın bilim insanı kuşların renkli tüyleri nasıl edindiğini, dişleri