İnsan ve yakın kuzenlerinin (hominidlerin), günümüzden 10.000 yıl ve öncesindeki evrimine dair bilgiler barındıran albümümüzdür.

Neandertallerden Daha Zeki Değildik, Sadece Daha Dayanıklıydık!

Neandertallerle aynı kaderi paylaşıyor olabilirdik… Paleolitik çağın şartlarına göre Homo neanderthalensis üyeleri sofistike düzeydelerdi. Bu eski insansılar Avrupa’da ve Asya’nın bir bölümünde 300.000 yıldan uzun bir süreboyunca aletler, mücevherler yapıp etkileyici mağara eserleri ürettiler. Ayrıca hastalarına ve yaşlılarına da bakıyorlardı.

• Neandertaller İskandinavya

Neandertaller İskandinavya'da Yaşamış Olabilirler Mi?

Yeni araştırmalar İskandinavya'nın Neandertallerin yaşaması/yerleşmesi için uygun sıcaklıkta olduğunu gösteriyor. Peki -bildiklerimize göre- Neandertaller neden İskandinavya'da yaşamadı? Daha genel bir soruyla Neandertaller İskandinavya'da yaşamış olabilirler mi? Bilim insanları yıllardır bu soru üzerinde tartışıyorlar. Kimilerine göre Neandertaller hiçbir zaman o kadar

İber Yarımadasındaki Neandertal Mağara Sanatı

Neandertallerin sembolizmi ve davranış doğası günümüzde gizemini korumaktadır. Neandertallerin vücut süslemesine dair buluntular ile takılar ürettiği bilinmesine rağmen daha önceden insanlara atfedilen bu mağara resimlerinin, yapılan yıllandırmalar ile, Neandertallere ait olduğu anlaşılmıştır. İber Yarımadasında üç farklı saha içerisinde mağara yüzeyinde

İnsan Türünün Tarihindeki En Büyük Hata: Tarım

Bilim, kendimiz hakkında sahip olduğumuz abartılı imajda tarih boyunca pek çok kez dramatik boyutta değişikliklere sebep oldu. Astronomi gösterdi ki dünyamız evrenin merkezi değil, aksine milyarlarca gök cisminden sadece bir tanesi. Biyolojiden öğrendik ki bedenimiz bu haliyle bir anda (damdan

İnsan ve Neandertal Arası Aşkın Meyvesi: Melez Bir Çocuk!

PLoS ONE dergisinde yayınlanan makaleye göre, Kuzey İtalya’da bulunan iskelet kalıntıları, günümüzden 40,000-30,000 yıl önce yaşamış insan/Neandertal melezine ait! Eğer ileriki analizler bulunan kalıntıların bu türler içinde bilinen ilk meleze ait olduğunu doğrularsa, insanlar ve Neandertallerin türler arası