Parıldayan Jöle

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Mutfaklarımıza göreceli olarak sonradan giren bir tatlı olan jöle, birçok kişinin beğenerek yediği bir tatlı diye düşünüyoruz. Peki bu jöleyi ışıl ışıl parıldayacak şekilde yapmak nasıl olurdu? Bu deneyimizde hep birlikte gizemli bir şekilde parıldayan bir jöle yapacağız! Hem de çok kolay bir şekilde...

Malzemeler:

- Dilediğiniz bir markadan 1 paket jöle (genelde marketlerde hazır olarak satılmaktadır, mümkünse yeşil renkte olanlardan alınız, en iyi sonuçlar için kırmızı renkte olanlardan kaçınınız)

- 400 mililitre su

- 300 mililitre tonik su (Schweppes)

- UV (Mor Ötesi) Lamba (bunu bulmanız biraz zor olabilir ama kırtasiyelerde satılan "gizli mesaj kalemleri" gibi kalemlerin arkasında bulunan UV ışıklar bile işinizi görecektir)

Adımlar

1. 100 mililitre normal suyu kaynatın ve kaynadıktan sonra tüm paket jöleyle karıştırın.

2. Karışımın üzerine 200 mililitre soğuk su ekleyin.

3. Bunların üzerine 300 mililitre tonik su ekleyin.

4. İyicene karıştırın.

5. Karışımı bardaklara ve kaplara doldurun.

6. Bardaklarınızı ve kaplarınızı buzluğa atın.

7. Jöle kıvamını alınca çıkarın ve karanlıkta, UV ışık altında jölelerinizi gözleyin. Ürkünç bir şekilde, radyoaktifmiş gibi yeşilimsi-mavimsi olarak parladığını gözleyin.

Neler Oluyor?

Tonik su içerisinde bulunan kuinin isimli kimyasal doğal bir florasandır. Daha doğru tabiriyle, kuanin yüksek flurasan kuantum verimine sahiptir. Kuantum verimi, bir kimyasal tarafından emilen ışığın ne kadar verimli bir şekilde optik efektler yapabildiğini gösteren bir değerdir. Eğer bir kimyasalın kuantum verimi yeterince yüksekse, normal güneş ışığı altında bile parlayacaktır.

Kuinin gibi kimyasallar fotonları emdiklerinde, emilen dalgaboyundan farklı bir dalgaboyunu etrafa saçarlar. Eğer emilen fotonlar mor ötesi dalgaboylarında ise, saçılan ışık dalgaları görülebilir spektrumda olacak ve "siyah ışık" olarak da bilinen UV ışık altında bu şekilde, radyoaktifmiş gibi görülecektir.

Radyoaktif gibi gözüken jölenizi afiyetle yiyebilirsiniz. Bize de sunmak adına, deneyinizin başarısını fotoğraf veya kısa bir video olarak evrim[email protected] adresine ya da Facebook sayfamıza gönderin! Bekliyoruz.

Not: Bu yazı aşağıdaki kaynaklardan çevirilmiştir.

1. IFLS
  2. Orbiting Frog

Fedakarlık ve Evrim: Menapoza Giren Katil Balinalar!

İş-Aile Dengesi ve Bu Dengeyi Etkileyen Faktörler