Neandertaller İri Etçillerin Saldırılarına Uğradılar

Bu yazı, IPHES News isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

IPHES* bilim insanlarının, Archaeological and Anthropological Sciences (Arkeolojik ve Antropolojik Bilimler) adlı akademik dergide yayınlanan ve adli antropolojik araştırmaları baz alınarak yapılan çalışması bu iddiayı doğrular nitelikte.

Çalışma, insan evrimi sürecindeki canlı türleri arasındaki ilişkilerin öneminin ve Neandertallerin ve iri etçillerin aralarında var olan güçlü baskıların altını çizmektedir.

Araştırma, ayrıca, adli tıbba bu tip hayvanlar tarafından insan vücudu üzerinde yapılmış olan izleri tamınlama konusunda yarar sağlayabilir.

Neandertallerden bahsederken, en önemli özelliklerinden biri gibi görünen iyi avcı olmaları konusu öne çıkar, fakat şimdi kanıtlandığı üzere Neandertaller ayrıca, iri etçillerin saldırıları sırasında kurban konumda da oldular. Bu çalışma IPHES üyesi üç araştırıcı tarafından yürütüldü: Edgard Camaros (öncü yazar), Carlos Lorenzo ve Florent Rivals.

İzleri barındıran Cova Negra sağ parietali
IPHES

Araştırıcılar, dünya çapında aslanlar, kaplanlar, ayılar, leoparlar ve diğer yırtıcılar tarafından zarar görmüş yaralıların veya kurbanlarının yer aldığı 140 adli dosya üzerlerinde yaptıkları metodolojik çalışmayı baz alarak bu sonuca ulaşmışlar. Edgard Camaros, “Adli raporlarla, Neandertal fosil kayıtlarını karşılaştırdık. Günümüz travmaları, Pleistosen hominidlerinde bulunanlara çok benzerlerdi. Benzer travmaları gözlemledik ve Neandertallerin iri etçiller tarafından saldırılara uğradığı sonucuna vardık.” diyor.

Çalışmada özellikle kullanılan ve kanıt olarak gösterilen Neandertal kalıntıları Cova Negra’da (Valencia, İspanya) bulunan çocuk Neandertale ait, iri etçillerin diş izlerini taşıyan bir kafatası. Edgard Camaros, “Bu izler, insan evrimi sürecindeki canlı türleri arasındaki ilişkilerin öneminin ve Neandertallerin ve iri etçillerin aralarında var olan güçlü baskıların altını çizmektedir.” diye ekliyor.

Fakat araştırma daha da ileri gidebilir, adli tıp bu araştırmadan yararlanabilir çünkü, etçiller tarafından yapılmış olan ve insan vücudunda bulunan travmatik yapının tanımlanmasını mümkün kılıyor. Edgard Camaros, “Bu da adli bilimin ihtiyacı olan bir şeydir.” diyor. Ek olarak, “Geçmiş olayları anlamak için adli tıbbın kullanılmasının kullanışlı bilgiler sunduğunu ve bilim dalları arası bilgi transferi yeni bakış açıları önermektedir.” diyor.

IPHES haricinde, Barcelona Özerk Üniversitesi ve Valencia Üniversitesi’nden araştırıcılar bu çalışmaları yürütenler arasında.

*IPHES (Institut Catala de Paleoecologia Humana i Evolucio Social), “Katalan İnsan Paleoekolojisi ve Sosyal Evrimi Enstitüsü” anlamına geliyor.

• Çeviri Kaynağı: IPHES News
  • -. Neandartals Were Attacked By Large Carnivores. (2015, Mayıs 18). Alındığı Tarih: 09 Temmuz 2018. Alındığı Yer: IPHES
  • Edgard Camarós. (2016). Large carnivore attacks on hominins during the Pleistocene: a forensic approach with a Neanderthal example. Archaeological and Anthropological Sciences, sf:635–646.

Orta Doğulular Domuz Tüketimini Neden Bıraktı?

1 Milyar Yıllık Evrim Bazı Genleri Değiştirmeden Korudu