Karanlık Madde ve Karanlık Enerji

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrenin “standart model”i, tüm evreni sadece 6 parametre kullanarak tanımlayabiliyor. Buna göre, gözlemleyebildiğimiz evrenin sadece %5’i bildiğimiz, “sıradan” maddeden oluşuyor. Geri kalan %95, karanlık madde ve karanlık enerjiden oluşuyor. Bilim insanları, büyük oranda bilgisizliğimiz nedeniyle “karanlık” denen bu madde ve enerjinin doğasını anlamak için CERN’deki Büyük Hadron Çarpıştırıcısı’nda çalışmalara devam ediyor. Bu araştırmalarda, süpersimetri teorisi de test ediliyor. Bütün bu çalışmalar sayesinde, Evren’in doğumunu, dokusunu ve yapısını çok daha iyi anlayabileceğiz.

Görsel: ÇMB