Kanlı Ay Tutulması: Ay, Spica ve Mars

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

"Kanlı Ay Tutulması" sırasında okurlarımızdan en sık gelen sorular, gökte gördükleri, Ay'ın etrafındaki iki parlak cismin ne olduğuydu. NASA, buna yönelik olarak bu fotoğrafı yayınladı.

Fotoğrafta, 15 Nisan 2014 gecesi Ay'ın kıpkırmızı olan tutulması görülüyor. Tutulma, yaklaşık 1 saat boyunca sürdü. Ne yazık ki ülkemizden görülememiş olsa da, Batı Yarımküre'nin uzun yıllardır bu kadar net olarak gördüğü ilk ay tutulması olduğu için, profesyonel ve amatör astronomlarca heyecanla karşılandı.

Bu fotoğraf, Karayip Adaları'nda bulunan Barbados Adası'ndan Ay'ın ve genel olarak gökyüzünün görüntüsü. Fotoğrafta, Ay'ın hemen altındaki parlak beyazımsı-mavimsi gök cismi Spica isimli yıldız. Başak takımyıldızının alfa yıldızı olarak biliniyor. Ay'dan sadece 2 derece kadar uzakta. Öte yandan, Ay'ın sağ alt köşesinde, yaklaşık 10 derece kadar açıkta görülen parlak kırmızı cisim ise "Kızıl Gezegen" olarak bilinen Mars. Bu anda Mars, halen tutulmadan birkaç gün önce meydana gelen hizalanmadan yeni yeni çıkıyor ve bu sebeple gökte parlak bir şekilde görülüyor.

Alabalık vs. Helikopter Böceği