Kan Hücrelerini Değiştirerek Hastalıkları Yenmek...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

İnsanlar, bilimin bize öğrettiklerini kullanarak doğanın yaratıcı mekanizması olan evrimin üretebildiklerinden daha başarılı ürünler yaratabilmektedirler! Avustralyalı bilim insanları dünyada ilk kez kullanılan bir yöntemle, insan kırmızı kan hücresinde bir DNA harfini (nükleotit) değiştirerek, doğada var olan versiyonundan daha fazla oksijen taşıyan hemoglobin üretilmesini sağladılar. Bu yöntem, orak hücre anemisinde ve hayatı tehdit eden diğer kan hastalıklarında yeni tedavilere kapı açıyor. En iyi tarafı ise bunun doğumdan sonra uyku halinde olan bir genin etkinleştirilerek yapılması. Bu sayede insanlarda kullanmak güvenli ve etkili olabilecek.