Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

"Bilim ve sanat, itibar görmediği toplumları terk eder."

İbn-i Sina (d: 980, ö: 1037, Modern Tıp bilimlerinin babası, aromaterapinin öncüsü)

Geçmişten, adeta geleceği gören harika bir söz... Yaklaşık 979 yıl önce, 57 yaşında hayatını kaybeden, Modern Tıp bilimlerinin babası olarak görülen, ancak aynı zamanda felsefe, astronomi, simya, jeoloji, psikoloji, İslami teoloji, mantık, matematik ve fizik üzerine de çalışmalar yapan İbn-i Sina'yı saygıyla anıyoruz. Yazdığı "İyileşme Kitabı" ve "Tıpta Kanun" isimli eserleriyle modern tıbbın kapılarını araladı ve döneminin en yaygın olarak okutulan ders kitaplarını yazdı. Günümüzde kısmen geçerliliğini yitirmiş ve tabii ki kat kat geliştirilmiş olsa da, bu kitaplar 19. yüzyılın başlarına kadar geçerliliğini ve otoritesini korudu. Tıbbı "büyücülükten" ve "şifacılıktan" çıkararak "kanıt temelli araştırmalar ve test edilebilir sonuçlar" düzlemine indiren bu büyük bilim insanı, hastalıkların tanısı, tanımları, nedenleri gibi konular üzerinde durmuş, kanser tedavisiyle ilgili döneminin doktorlarına tavsiyelerde bulunabilecek kadar çağının ötesine geçebilmiş, hatta ağızdan alınan anestezik maddelerden söz ederek cerrahlara yol gösterici olmuştur.

Görsel: İG

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/08/2019 09:07:06 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/819

“Tüm insanlar, her ne kadar iyi eğitilmiş olurlarsa olsunlar, daima bazı batıl kalıntılara sahiptirler.”
H. G. Wells