Hoş Mantar Böceği

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bu güzel hayvanın adı "hoş mantar böceği". Evet, cidden. Adı da kendisi gibi sevimli yani. Erotylidae olarak bilinen böcek ailesinin bir üyesi. Ailesinde yaklaşık 100 farklı cins ve binlerce tür yer alıyor. Genellikle bitkiler ve mantarlar üzerinde beslendiği için adı bu şekilde. Bir de sevimli olduğu için tabii.

Evrimsel süreç açısından da çok önemli bir aile bu böcekler. Çünkü birçok bitkinin, özellikle de antik sikad türü bitkilerin tozlaştırıcısı bu dostlarımızdır. Tabii her böcek grubunda olduğu gibi, bu aile içerisinde de tarım zararlısı olanlar var. Hatta ilginçtir, bu aile altındaki cinslerden biri olan Pharaxonotha içerisindeki bazı türler tarım zararlısıdır, aynı cins altındaki bazı diğer türler ise tarım yararlısıdır. Evrimin cilveleri işte...

Birçok hoş mantar böceği zararsızdır. Yani elinize alıp rahatlıkla sevebilirsiniz. Hepimiz böcekleri çok seviyoruz, değil mi?

Beyaz Aslan