Güz Ağsolucanı

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Her canlı, kendince özelleşmiş bir diyete sahiptir. Yani her canlı, her canlıyı yemez. Ancak bazı türlerin diyeti, diğerlerine göre geniş olabilir. Diyeti sadece belli tip ve sınırlı sayıda canlıyı kapsayan türlere "özelciler" veya "uzmanlar" adı verilir. Bu canlılar, sadece belli tip canlıları yiyebilirler ve diğerlerini avlamazlar ya da onlarla beslenmezler. Buna karşılık, diyeti daha geniş olan türlere "genelciler" adı verilir. Evrim yasalarından ötürü özelleşmiş diyete sahip olan özelciler, genelcilere göre çok daha hızlı bir evrimsel değişime tabidirler. Bunun temel sebebi, kısıtlı diyetlerinden ötürü, bu sınırlı sayıda besine ulaşmak zorunda olmaları ve bu durumun türler üzerinde daha ciddi bir seçilim baskısı oluşturmasındandır. Bu sayede, çok daha hızlı bir şekilde değişen ortamlara adapte olabilirler.

Güz ağsolucanı olarak bilinen Hyphantria cunea türü (Lepidoptera içerisindeki Arctiidae ailesine aittir), muhtemelen gezegenimiz üzerindeki en geniş diyete sahip türdür. Larvaları, toplamda 636 farklı bitki türüyle beslenebilir. Bu sayı, bugüne kadar rekoru elinde tutmuş olan çingene güvesini ve Japon böceğini de geride bırakmaktadır.

Görsel: İG