Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

1955 yılında çekilen bu fotoğrafta NASA'nın (o zamanlar adı "NACA" idi) kadın bilim insanlarından biri olan Annie Easley görülüyor. O zamanlar kadınlar genellikle "bilgisayar"lıkla uğraşıyorlardı. Evet, "bilgisayar" sözcüğü bir makinaya ithafen kullanılmadan önce, "işlem yapan insan" anlamında kullanılıyordu ve bu işi yapanlar da genellikle kadınlardı. Ancak sonradan makinalar insanların yerini aldığında, birçokları işsiz kalmış olsa da, bir kısmı bu teknolojiye ayak uydurarak başarılı birer yazılımcı ve bilgisayar programcısı haline geldiler.

Easley de bunlardan birisiydi. Easley, yaptığı işlemler ve Fortran kullanarak yazdığı programlar sayesinde Centaur gibi roketlerin enerji çevirim sistemlerini ve alternatif güç teknolojilerini geliştirdi.

Easley, 34 yıl boyunca NASA'da insanlığa hizmet ettikten sonra, 1989 yılında emekli oldu ve 25 Haziran 2011'de hayata gözlerini yumdu.

Genel olarak ABD'nin ayrımcılık dönemlerinde (siyah ve beyazların tuvaletlerinin, iş yerlerinin, okullarının, otobüste oturacakları yerlerin, vs. ayrı olduğu dönemler) NASA'da işlerin nasıl yürüdüğüyle ilgili olarak Hidden Figures isimli muhteşem filmi izlemenizi tavsiye deriz.

Not: Film dilimize "Gizli Sayılar" olarak çevrilmiştir. Bu, hatalı bir çeviridir; zira her ne kadar "figure" sözcüğü "sayı" anlamına gelse de, aslen "Gizli Karakterler/Figürler" anlamında kullanılmaktadır. Arka planda çalışan ve işlerinden pek haberdar olmadığımız bu önemli bilim insanlarına ve emekçilere işaret etmektedir. Her türlü, izlemenizi tavsiye ederiz.

Kaynak: NASA

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/10/2019 01:16:32 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5081

“Yapmadığınız atışların yüzde yüzünü ıskalarsınız.”
Wayne Gretzky