Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Foton küreleri Evren'deki en ilginç olgulardan birisidir. Genellikle karadelikler gibi aşırı yüksek kütleçekim kuvvetine sahip cisimlerin etrafında oluşan bu küreler, kütleçekim nedeniyle uzay-zaman dokusunun bükülmesi sonucunda ışığın küresel bir yörüngede gitmeye zorlanmasıyla meydana gelirler. Bu yapılar öylesine ilginç sonuçlara gebedir ki! Örneğin bir foton küresinin içinde durup bir yöne doğru bakacak olursanız, kafanızın arkasını görebilirsiniz; çünkü kafanızın arkasından yansıyan fotonlar tam bir küresel yörüngeyi izleyip gözünüze ulaşabilecektir!

Kaynak: NASA