Evrim Ağacı'nın İlk Basılı Eseri: ''Evrim Kuramı ve Mekanizmaları''

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrim Ağacı'nın ilk basılı eseri olan, Evrensel Basım Yayın tarafından basılan "Evrim Kuramı ve Mekanizmaları: Evrimin Temelleri ve Nasıl İşlediği Üzerine" başlıklı kitabımızın Genişletilmiş 2. Basımı tüm kitapçılarda!

Kitabımızı basılı olarak kitapçılar haricinde Pandora'dan buraya tıklayarak, D&R'dan buraya tıklayarak, KitapYurdu'ndan buraya tıklayarak veya idefix'ten buraya tıklayarak sipariş edebilirsiniz.

Ayrıca eğer ki kitabımızı e-kitap (ePub) formatında okumak isterseniz idefix'ten buraya tıklayarak, D&R'dan buraya tıklayarak satın alabilirsiniz.

Evrim Ağacı'nın ilk kitabı olarak basılan, uzun adıyla Evrim Kuramı ve Mekanizmaları: Evrimin Temelleri ve Nasıl İşlediği Üzerine... başlıklı kitabımıza gösterdiğiniz yoğun ilgiden ve harika geri dönüşlerinizden ötürü çok teşekkür ederiz! Gerçekten onur ve moral verici, harika geri dönüşler aldık, evrimi hiç görmedikleri gibi görmeye başlayanlardan tutun da, bugüne kadar hiç öğrenemedikleri veya kafalarında bazı konuların tam olarak yer etmeyenlerin bu sorunlarının çözüldüğünü söyleyenlere kadar birçok güzel ve önemli mesaj aldık ve almaya devam ediyoruz. Bunun haricinde hiç "kendini bilmez" diyebileceğimiz, seviyesiz, yıkıcı, işe yaramaz yorum da almamamız bizi çok sevindirdi; bunun yerine hem profesyonel, hem de amatör kitap eleştirmenlerinden son derece yapıcı, nokta atışıyla sorunlu olabilecek noktaları tespit eden, antik ve çürük evrim karşıtı iddialarla değil de, konu hakkında esaslı bir arka planı olduğu belli olan, içi dolu, sorgulayıcı ve kitabın değerini katlayarak arttırıcı şekilde eleştiriler aldık. Bunların hepsi bizler için inanılmaz kıymetlidir, herkese çok teşekkür ederiz.

Biz de, bu eleştirileri dinleyip "Evet, çok haklısın." deyip geçmek yerine, bir doğa yasası olarak evrimin kurallarına uyacak şekilde, kitabımızı geliştirmeye başladık. Olası sorunlu noktaların üzerine giderek daha fazla örnek, daha fazla açı, daha fazla derinlikle konuları ele aldık. Daha fazla ve daha güncel akademik araştırmayı tartışmalara kattık. Birçok yerde sayısal bilgiler ekleyerek konunun anlaşılmasını kolaylaştırmayı hedefledik. Ayrıca bölüm içi alt başlıklar ekleyerek okuma kolaylığını hedefledik. Birçok yeni bilgi ve örnekle, konuların değindiği ama izah etmediği noktaları aydınlattık. Tüm bunları, Genişletilmiş 2. Basım başlığıyla 5 Mayıs 2014 tarihinden itibaren tüm kitapçılarda bulabileceğiniz üzere satışa çıkardık.

Yeni basımda kitap kalınlığı 1.5 kat arttı, 50'den fazla yeni makaleden veriler kitaba eklendi, yeni alt başlıklar ve ilgili örneklerle konular derinleştirildi, bazı anlatım/anlaşma sorunları bulunan noktalar detaylandırıldı ve izah edildi, okurlardan gelen kıymetli geri bildirimler ışığında düzeltmeler yapıldı ve daha nicesi...

Umuyoruz ki yeni basım beklentileri çok daha yüksek bir şekilde karşılayabilecek bir kitap olmuşturi. Kitabımızın, Evrimsel Biyoloji konusuna yeni giriş yapacak olanlar için tam aradıkları gibi bir başlangıç kitabı olduğu kanısındayız. Yani eğer ki "Evrimle ilgili temel bilgileri edinmek istiyorum, hangi kitaptan başlamalıyım?" diye soruyorsanız, bu kitap sizler için kaleme alındı. Ayrıca konuyla ilgili bir miktar bilgisi olup, bu bilgileri sistematik hale getirmek, kendisini bu alanda geliştirmek isteyen bireyler için çok faydalı bir yapıt olacağı kanısındayız; çünkü genellikle piyasadaki evrim kitapları evrimin özünden ziyade, bir miktar bilgiye sahip olduğunuzu varsayarak daha farklı ve spesifik konulara odaklanmaktadır. Halbuki ülkemizde henüz evrimin temel mekanizmalarına dair çok büyük sıkıntılar vardır ve bunlar tam olarak anlaşılmadan, daha popüler kavramlar olan "fosiller", "ara türler", "insanın evrimi" gibi konuların algılanması mümkün değildir. İşte bu sebeple kitabımızın faydalı olacağı kanısındayız.

Her zaman olduğu gibi, yine tüm içtenliğimizle sürç-ü lisan ettiysek affola diyor, sizlerden gelecek kıymetli geri bildirimleri bekliyoruz. Bu sayede her yeni baskıda, kitabımızı Türkiye'nin ihtiyaçlarına göre daha faydalı olacak şekilde şekillendirebilir ve siz okurlarımıza sunabiliriz. Fikirleriniz, eleştirileriniz, sorularınız için bizimle buraya tıklayarak erişebileceğiniz sayısız yoldan irtibata geçebilirsiniz!

Şimdiden destek olan herkese sonsuz teşekkürler!

İyi ki varsınız.

Tavuskuşu Örümceği

Yaz Geliyor, Gökteki Üçgeni Tanıyın!