Evren'in En Yoğun ve En Renkli Fotoğraflarından Birisi Çekildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

2014-2020 yılları arasında bir noktada işlevselliğini yitireceği tahmin edilen emektar Hubble teleskobu uzaydaki görevinin son yıllarında olsa da, 24 yıldır uzayda olan bu dev teleskop evrenin derinliklerine dair en etkileyici kareleri dünyaya göndermeye devam ediyor. Bunun en son örneği ise NASA’nın Salı günü yayınladığı ve üzerinde tam 11 yıl çalıştığı fotoğraf.

Söz konusu fotoğrafta neredeyse evrenin başlangıcından bu yana yani 12 milyar yıl öncesinden ışıklarını yollayan 10.000 civarında galaksi yer alıyor. Görselin bir diğer özelliği ise kızıl ötesinden mor ötesine bütün bir ışık spektrumunu içermesi ve böylece her frekansta görülebilen cisimlere yer vermesi.

Hubble bu görseli elde etmek için yörüngede tam 840 tur atarak uzay boşluğundaki belirli bir doğrultu üzerinden, ışığın en sıcak formu olan mor ötesi frekansta görülebilen galaksiler kendilerini açık edene kadar sabırla bekledi. Bu galaksilerin görüntülenmesi özellikle büyük bir önem taşıyor, çünkü 5 ve 10 milyar yıl öncesine dair bir döneme aitler. Bu da evrendeki yıldızların büyük bir çoğunluğunun biçim kazandığı ama bizim de hakkında çok fazla veriye sahip olamadığımız bir döneme işaret ediyor.

Söz konusu fotoğraf ne kadar muhteşem ve ayrıntılı olsa da, 2018’de kullanılmaya başlanacak olan gelişmiş bir kızıl ötesi teknolojisi taşıyan James Webb adlı teleskobun bundan çok daha ayrıntılı kareler elde edeceği tahmin ediliyor.

Kaynak: LOG

Teşekkür: Emre Gülen

Fareler Gerçekten Tekerlek Çevirmeyi Seviyor Mu?

Güney Okyanusu'ndan Gelen Gizemli Sesin Kaynağı Tespit Edildi!