Evrenin En Gerçekçi Simülasyonu!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Fransa, Almanya ve ABD'deki süperbilgisayarlar kullanılarak Evren'in var oluşundan 300.000 yıl sonrasından başlayarak günümüze kadar gelen 13.8 milyar yıllık kozmik evrim ilk defa bu kadar detaylı ve kapsamlı olarak simüle edildi. Bilgisayarların yaptığı hesaplar içerisinde evrenin genişlemesi, maddenin kendi üzerine uyguladığı kütleçekim kuvveti, kozmik gazın hareketi ve yıldızlarla karadeliklerin oluşumlarının dinamikleri dahil edildi. Tüm bunlar, 13.8 milyar yıllık bir zaman dilimini kapsayacak şekilde hesaplandı.

Kullanılan süperbilgisayarlardan en büyüğü 8.912 çekirdekliydi ve 19 milyon CPU saati boyunca hesap yaptı.

Eğer ki evinizde kullandığınız standart bir bilgisayarla bunu hesaplamak isteseydiniz, bilgisayarınızın ortalama 2.000 yıl boyunca hesap yapması gerekirdi!

İyi seyirler.

Araştırmada Yer Alan Kurumlar: Extreme Science and Engineering Discovery Environment (XSEDE), Partnership for Advanced Computing in Europe (PRACE), Harvard University, CfA, ITC, MIT, HITS, IOA, Space Telescope Science Institute

Uyarı Notu: Bu video içerikte, Evrim Ağacı'ndaki eski bir uygulamadan ötürü amblem/logo kullanılmıştır. Evrim Ağacı, yeni içeriklerinde bu uygulamayı terk etmiştir. Bu içerik, faydalı bulunduğu için yayında bırakılmıştır. Video sahibinin talebi olursa, derhal yayından kaldırılacaktır. Daha fazla bilgiyi buradan alabilirsiniz.

Patreon destekçilerimiz arasına katılmak için: https://www.patreon.com/evrimagaci

Banka, kriptopara, PayPal yoluyla destek olmak için: http://evrimagaci.org/page/tr/maddi-destek

En son yüklediğimiz videoyu izlemek için: https://goo.gl/j2ekuh

En popüler videomuzu izlemek için: https://goo.gl/v0gCL3

Kanalımıza abone olmak için: https://goo.gl/n8BnO6

Gezegenimizin Muhteşem Hayvanları!

Bazı Özellikler Neden Bazı Türlere Özgüdür?