Evren'deki Hızınız

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Şu anda sabit bir şekilde oturduğunuzu mu sanıyorsunuz?

Bir yıldızın etrafında saniyede 30 kilometre hızla dönen bir gezegenin üzerindesiniz. Bu gezegen, kendi etrafında saniyede yaklaşık olarak 400 metre hızla dönüyor.

Bu gezegenin etrafında döndüğü yıldız, bir galaksinin merkezinde saniyede 250 kilometre hızla dönüyor.

Bu galaksi, Evren'in içerisinde yaklaşık olarak saniyede 600 kilometre hızla ilerliyor.

KISACA; siz bu yazıyı okumaya başladığınızdan beri, Evren içerisinde 3.000 kilometre yol aldınız bile! Ayrıca oturduğunuz sandalye de, bu yazıyı okumaya başladığınızdan beri, eskiden olduğu konumuna göre, yalnızca Dünya'nın dönüşüne bağlı olarak 6 kilometre civarında yol aldı!

Kendinizi büyük görmeyi bırakın. Evren içerisinde hiçiz ve sandıklarımız, gerçeklerden çok uzak... Sandıklarımızı gerçeklere yakınlaştırabilecek tek yol gösterici ise bilim.

1. NASA