Ekibimiz Büyüyor: Evrimsel Psikoloji!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrim Ağacı'ndan en çok talep edilen konulardan biri, evrimsel psikoloji ile ilgili yazmamızdı. Evet, evrimsel biyolojiye ve birçok dalına hakimiz ve bu konularda yazabilecek kadar akademik ve popüler geçmişimiz var; ancak evrimsel biyoloji devasa bir bilim dalı, belki de gelmiş geçmiş en fazla sayıda alt dala ve bilimler arası ilişkiye sahip bilim dalı. Bunların hepsinde uzman olmamız mümkün değil, değiliz de... İşte bu sebeple belli başlı konularda uzmanlaşmış veya uzmanlaşmakta olan yazarlarla gücümüze güç katıyoruz. Daha önceden ekibimize psikolog bir arkadaşımız Tuğba Gürcan'ın dahil olduğundan bahsetmiştik. Şimdi ise ekibimize evrimsel psikoloji konusunda uzmanlaşmış yeni bir ismi dahil ediyoruz: Çağlar Solak!

Çağlar, Ege Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu. Yüksek Lisans'ını yine Ege Üniversitesi'nde Sosyal Psikoloji programında yaptı. Şu anda ise aynı programda doktora yapıyor. Lisansında "Romantik Kıskançlık Olgusunun Evrimsel Yaklaşımla İncelenmesi" başlıklı, 2 deneyden oluşan bir tez verdi. Yüksek lisansında "Sosyal Dışlama ve Dahil Olmanın Eşleşme Süreçlerindeki Etkilerinin Evrimsel Açıdan İncelenmesi" başlıklı tezini verdi.

Çağlar şu anda TÜBİTAK'tan burs alıyor ve insan eşleşmesi, eş tercihleri, cinsel seçilim, sosyal dışlanma, romantik kıskançlık/sadakatsizlik alanlarında çalışmalarını sürdürüyor. Bunların hepsini evrimsel açıdan inceliyor ve evrimsel psikoloji alanında uzmanlaşıyor. Örneğin cinsel seçilim sonucunda oluşan cinsiyet farklılıklarını ve bu farklılıkların birbirleriyle etkileşimleri konusunda çalışıyor.

Tüm bu akademik çalışmalar haricinde edebiyatla ve bir miktar da fotoğrafçılıkla ilgileniyor; ayrıca köy hayatını ve doğayla iç içe olmayı seviyor.

Çağlar Evrim Ağacı'nda, Makale Arşivi'nde yapacağımız genişletmeyle birlikte "Evrimsel Psikoloji" köşesinden sorumlu olacak. Böylece Makale Arşivi'mizde yapacağımız genişlemeyi de duyurmuş olalım. Sadece Evrimsel Psikoloji değil, yine ekip arkadaşımız Mehmet Arif Sökmen'in yazacağı Arkeoloji bölümü de gelecek!

Evrim Ağacı hızlanan bir ivmeyle büyümeyi sürdürüyor! Bu yolda bizlere verdiğiniz desteklerden ötürü çok teşekkür ederiz!

Ekibe hoşgeldin Çağlar Solak!

Yünlü Mamutlara Enerjiyi Çiçekler Verdi!

Homoloji ve Homoplazi