DNA'mız İçerisinde Sıçrayan Genler: Transpozonlar

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Canlıların birçoğunun genomlarında Sıçrayabilen Elemanlar ya da kısaca, transpozonlar bulunur. Örneğin insan genomunun sadece %2’si işlevsel proteinleri kodlarken, %50’sinden fazlası bu transpozonlardan oluşur. Transpozonlar, kendilerini kopyalayarak ya da oldukları yerden ayrılarak genlerinizdeki herhangi bir diğer yere yapışabilirler. Bu şekilde sürekli hareket halinde olan DNA dizilerinin evrimsel çeşitliliğe katkı sağladığı bilinmektedir. Ancak şu anda kökenleri ve neden var oldukları net olarak bilinmemektedir.