Dinozorların Rüyası...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Günümüzde var olan bütün kuşların ortak atası, Dinosauria süperailesi içerisinde yer alan bazı ufak, tüylü dinozorlardır. Bir diğer deyişle teknik olarak dinozorların soyu günümüzde tükenmiş değildir. İçlerinden bir dal, kuşlara evrimleşmiş ve günümüze kadar ulaşabilmiştir. Ancak bu torun türler atalarından o kadar farklılaşmışlardır ki, onlara doğrudan "dinozor" demeyiz. Fakat gerek onlarca fosil kaydı olsun, gerek genetik veriler olsun, gerekse anatomik özellikleri olsun, gerekse de her yeni gün keşfedilen yeni dino-kuş (tüylü, uçabilen dinozorlar) fosilleri olsun, kuşların dinozorlardan evrimleştiğini kuşkuya yer bırakmaksızın doğrulamaktadır.

Bu hoş karikatür de, devasa ve çoğu zaman heybetli dinozorların, çoğu zaman ufacık ve çelimsiz olan kuşlara evrimine yöneliktir. Kuşlara giden soy hattındaki dinozorların pek çoğu küçüktür; hatta birçoğu bugünkü tavuklar kadar ufaktır. Ancak bu ufak dinozorların bazılarının ataları, daha iri dinozorlardır.

Kaynak: Houston Doğa Bilimleri Müzesi