Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bizim evrenimiz, milyarlarcasından sadece bir tanesi mi? Kozmik harita kullanılarak çoklu evrenlerin varlığına dair ilk somut kanıt keşfedilmiş olabilir.

Planck teleskobu aracılığıyla elde edilen verileri değerlendiren kozmologlar, verilerdeki anomalilerin (anormalliklerin) diğer evrenlerin bizim evrenimiz üzerindeki kütleçekiminden kaynaklanıyor olabileceğini ileri sürdüler. Bu harita, 13.8 milyar yıl kadar önce meydana gelen Büyük Patlama sırasında yayılan ve halen tespit edilebilen radyasyonu gösteriyor. Buna kozmik mikrodalga art alan ışıması adı veriliyor. Aşağıdaki, bu haritanın bir görüntüsüdür:

Bilim insanları bu radyasyonun eşit olarak dağılması gerektiğini düşünmektedir. Ancak haritada, güney kısmında yoğunlaşmalar ve "soğuk noktalar" görülmektedir ve bunlar, şu anki fizik bilgilerimizle açıklanamamaktadır.

Chapell Hill'de bulunan North Carolina University'den Laura Mersini-Houghton ile Carnegie Mellon University'den Richard Holman, 2005 yılında bu radyasyon üzerinde anomaliler bulunması gerektiğini ve bunun sebebinin diğer evrenler tarafından bizim evrenimizin çekilmesi olduğunu tahmin etmişlerdi.

Planck verilerini günümüzde değerlendiren Dr. Mersini-Houghton, hipotezlerinin ispatlandığını düşünüyor. Bu bulgular, oralarda bir yerlerde bizimkinin dışında milyarlarca evren olabileceği anlamına geliyor. Dr. Mersini-Houghton, konuyla ilgili şunları söylüyor:

"Bizim gördüğümüz, diğer evrenlerinin varlığına dair ilk somut kanıtlardır."

Her ne kadar bu görüşe şüpheci yaklaşan bilim insanları olsa da, yeni ortaya çıkarılan bulguların fizik anlayışımızda değişimlere neden olabileceği fikrini veriyor. 515 milyon sterlin değerindeki Planck Teleskobu'nu işleten Avrupa Uzay Ajansı, konuyla ilgili şunları söyledi:

"Planck'ın haritasının hassaslığı aşırı yüksek olduğundan,  tuhaf ve anlamamız için yeni fizik anlayışlarını gerektirebilecek özellikleri keşfetmemiz mümkün olabildi."

Sunday Times dergisine konuşan Cambridge profesörü Malcolm Perry de araştırmacılara destek olarak, bu bulguların diğer evrenlerin varlığına dair delil niteliği taşıdığını söyledi. Benzer şekilde, dergiye konuşan astrofizik profesörü George Efstathiou, şunları söyledi:

"Bu gibi düşünceler şu anda kaçıkça gelebilir, tıpkı Büyük Patlama fikrinin 3 nesil önce kaçıkça gelmesi gibi... Ancak sonradan delilleri elde ettik ve şimdi bu, evren hakkında tüm düşüncelerimizi değiştirdi."

Yazan: Rosie Taylor

Kaynak: Bu yazı DailyMail sitesinden birebir çevrilmiştir.