Gece Modu

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Vücudunuzda santimetre kareye düşen kıl sayısı, bir şempanzeninkiyle aynıdır.

Aslında insan türü için yapılan "Çıplak Maymun" ya da "Çıplak Kuyruksuz Maymun" benzetmeleri tam olarak doğru değildir; çünkü aslında "çıplak" değiliz. Kıl kökü ve üretilen kıllar bakımından hemen hemen en yakın yaşayan kuzenimiz şempanze kadar kıllıyız. Üstelik bu, erkekler için de, kadınlar için de aynen geçerlidir.

Ancak görseldeki Dünya'nın en kıllı adamı olarak geçen Yu Zhenhuan bir yana, neden bir şempanze kadar kıllı gözükmüyoruz? Çünkü bizim kıl köklerimizin yapısı evrimsel süreçte oldukça körelmiş ve kıl yapımız da ciddi miktarda incelmiştir. Dolayısıyla yeterince ışık yansıtamayacak kadar ince ve kısa olan bu kıllar, dışarıdan bakıldığında görülemezler. Ancak güçlü bir mikroskop ve hatta büyüteç altında, vücudunuzun tamamının kıllarla kaplı olduğunu görebilirsiniz.

Hayvanlar Alemi'nin en garip türlerinden insana dair bir garip gerçek daha...

Not: Zhenhuan'ın sahip olduğu genetik bir mutasyondan ötürü kılları kalın ve uzun bir biçimde çıkmakta ve normalde, kıllı olsaydık yaklaşık olararak neye benzeyeceğimiz görülmektedir. Zhenhuan'ın vücudunun çok büyük bir kısmı, bu şekilde kalın kıllarla kaplıdır.

Kaynak ve İleri Okuma:

Imperfect Conceptions: Medical Knowledge, Birth Defects and Eugenics in China

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/09/2019 08:43:27 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1126

“Gerçek arayışı, bu dünyadaki en önemli iştir. Ve en tehlikelisi de...”