Bozulmayan Bal!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bal, neredeyse asla bozulmaz. Teknik olarak 3000 yıl öncesinden kalma bir balı yiyebilirsiniz!

Bunun sebebi öyle pek de "mistik" değildir. "Besin bozulması" dediğimiz şey, besinler içerisinde üreyen bakteri ve mantar gibi mikroorganizmaların ürettikleri toksik atıklardır. Bal, doğal yapısı sebebiyle aşırı düşük neme sahip bir besindir. Çok az sayıda mikroorganizma bu kadar düşük sulu bir ortamda hayatta kalabilir. Bu sebeple besinlerin bozulmasına neden olan kimyasallar üretilemez ve bal da bozulmaz.

Tarihte bildiğimiz en yaşlı bal, 5500 yıl öncesine aittir ve Gürcistan'da, Tiflis yakınlarında bulunmuştur.

Amber İçerisinde Korunarak Günümüze Ulaşan İlk Tüylü Dinozor!

Yokluğun ve Varlığın Kanıtı