Biyorobotlar: Robotik Hamamböcekleri ve Güveler

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

North Carolina State University'den bilim insanları yaşayan güveleri uzaktan kumanda edilebilir robotlara dönüştürmeye çalışıyor. Bunlara, "biyorobot" adı veriliyor. Güvenin beynine ve kaslarına ufak elektrotlar takılarak, uçuşu sırasında kaslarına giden elektrik sinyalleri kontrol edilebiliyor.

Araştırmacılar, benzer bir projeyi hamamböcekleri üzerinde de yürütüyor. Bu böceklerin arama-kurtarma çalışmalarında çok büyük roller üstlenebileceği düşünülüyor. Tabii bir de "savunma" amaçlı olarak...