Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bilim insanları da en nihayetinde "insan"dır. Ve sanılanın aksine bilim, sırtında robdöşambrı, boynunda fuları, elinde puro ve viskisi olan elitler tarafından değil, sabah akşam laboratuvarda kimsenin umursamadığı bir kelebeğin kimsenin umursamadığı kanadı içerisindeki kimsenin umursamadığı bir kimyasalın neden o şekilde değil de bu şekilde çalıştığını anlamaya çalışan emekçiler tarafından icra edilir. Bilim, bazılarının inatla göstermeye çalıştığı gibi elit değildir; lakin bilimin kaçınılmaz bir şekilde "elitleştirme", "entelektüelleştirme", vb. etkileri vardır. Bu son derece normaldir çünkü bilgi, günümüzde yeryüzünde var olan en büyük güçtür ve bilgiye en sınırsız ve doğrudan erişimi olan insanlar da bilim insanlarıdır. Dolayısıyla bu dinamik herkesçe iyi anlaşılmalı ve öğrenmeye aç halk ile bizleri gerçeğe ulaştırabilecek tek yöntem olan bilim arasındaki köprü özenle ve bıkmaksızın kurulmalıdır. Bu yolda bir nebze faydamız olabiliyorsa ne mutlu bize!

Kaynak: Twisted Doodles

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 21/08/2019 20:04:34 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4603

“Bilim, organize bilgidir. Bilgelik, organize yaşamdır.”