Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

"Büyük bir evrenin, küçük bir gezegenindeyiz. Ve şuan canlılığın olduğu bilinen tek gezegen oluşumuz bizi bu büyük evren de değerli kılıyor.

Peki bu değer sadece canlı oluşumuzdan mı kaynaklanıyor? Hayır, bugün 'Bu evrende biz de varız!' diyebiliyorsak bunun arkasındaki müthiş
süreç ile; ilk öncül hücreler, günümüz insanlarına kadar büyük bir değişim ve başkalaşım süreci geçirmiş; bunun oluşumunda en büyük görev, doğa'nın en iyi mühendisi olan Evrim mekanizmasına düşmüştür.

Bu gezegenin en büyük özelliği ilk sürüngenlerden ilk memelilere, ilk iki ayakla koşabilen primat türlerinden ilk av aletleri kulanan türlere, kâh çetin soğuk iklimlerde kâh kavurucu çöl sıcaklarında evrimleşerek, evreni ve doğayı anlamaya çalışan canlıları türetmiştir.

Evrim saatin tik takları gibi durmadan devam eder, bize sadece bu muhteşem doğa olayını gözlemlemek kalır..."

Berkant Duman (İstanbul Üniversitesi Biyoloji Bölümü)

Yasal Uyarı: Evrim Ağacı, bahsi geçen şahsın ismini ve fotoğrafını kullanma iznine sahiptir. İzinsiz olarak kullanılamaz.